کامیون 2631یورو5+ جان سخت جاده ها و معادن

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) از جمله شرکت‌هایی است که درزمینه تولید خودروهای تجاری فعال است و تنوع خوبی از این خودروها را در سبد محصولاتش دارد و توانسته است با تولید وعرضه انواع خودروهای سنگین ونیمه سنگین و سبک بخشی از تقاضای بازاررا تامین نماید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ کامیون های تجاری در جاده ها حفظ کننده شریان اقتصادی کشور هستند، در معادن نیز حرکت چرخ کمپرسی ها، ضامن استخراج ، برداشت و توسعه معادن به شمار می‌آید و در پروژه های راهسازی ،سدسازی، ساختمانی و سایر پروژه های عمرانی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

در بخش خودروهای تجاری، کارایی این گونه خودروها مبنای توسعه محصول می باشد و بر خلاف خودروهای سبک، قالب‌های مشخص و شناخته شده‌ای دارند که همواره در آن قالب ساخته می‌شوند. طراحی کامیون آمیکو2631 یورو 5+ به دست مهندسین و طراحان گروه صنعتی آمیکو انجام شده است و در نوع خود منحصربفرد می باشد ⸲سبک طراحی این کامیون مانند کامیون های اروپایی بدون دماغه است و نمای جلوی خودرو برای مشتریان بسیار جذاب به نظر می رسد.

کامیون 2631یورو5+ در حقیقت نسخه ارتقا یافته مدل یورو 2 این کامیون می باشد که بهبود زیادی در عملکرد پیشرانه و سیستم تعلیق و توانایی باربری آن صورت پذیرفته است.این خودرو از موتورتوربو دیزل ۶ سیلندر خطی با حجم ۱۲ لیتر توان ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵۰ نیوتن متر بهره می برد.

ارتفاع نسبتاً زیاد خودرو از زمین، و همچنین تکنولوژی ⸲آلیاژو طراحی قطعاتی که در ساخت قسمت جلو و زیرین آن به کار رفته، این امکان را می دهد تا در محیط هایی مانند معادن، بدون مشکل به فعالیت ادامه دهد و طراحی آن، به شیوه‌ای است که مناسب برای امور سخت و مشکل می‌باشد.
کامیون 2631یورو5+ با قدرت حمل بیش از 26 تن بار جزو قوی‌ترین‌های ماشین‌های باری در رده خودش محسوب می‌شود که با دارا بودن سازه هیدرولیک برای حمل و نیز تخلیه بارهایی مانند سنگ، شن، سنگ ریزه، ماسه، نخاله‌های ساختمانی و غیره، کارایی بسیارمناسبی دارد.

کلاچ خودرو از نوع تک صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگمی بوده و هیدرولیک آن به کمک هوای فشرده مهیا می‌شود.

هیدرولیک گیربکس نیز به کمک هوای فشرده سنکرون یا همزمان می‌شود و جعبه دنده، چهارده دنده (12 دنده جلو و دو دنده عقب) را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

برای نگه داشتن این کامیون سنگین وزن وجود ترمزهای قوی ضروری است لذا بدین منظوراز سیستم ترمز ساخت شرکت WABCO آلمان استفاده شده است وهمچنین مجهز به سیستم های ABS ، EBL و ASR می‌باشد.

کابین خودرو تمام فولادی است و از آنجایی که با یک خودرو بدون دماغه سر و کار داریم، کابین آن به جلو تا می‌شود. صندلی راننده پنوماتیک است و کابین خودرو دارای تختخواب است. جعبه بزرگی نیز در قسمت تحتانی تختخواب قرار گرفته که بسته به نیاز راننده می‌تواند استفاده‌های مختلفی داشته باشد. دیگر امکانات کابین نیز عبارتند از قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، دارای 4 عدد آینه و گرم کن آینه، CD و رادیو، سیستم گرمایش و سرمایش، تاخوگراف و بخاری درجا.

کامیون 2631یورو5+ نسبت به مدل قبلی تغییرات زیادی کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی و استفاده مشتریان، بومی‌سازی متفاوتی روی این خودرو انجام شده، این خودرو در حال حاضر با دو کاربری کمپرسی و میکسرعرضه می شود.

کامیون 2631یورو5+ جدید با ارتقاء استاندارد مصرف سوخت، اولین خودروی سنگین ساخت داخل است که موفق شده به استاندارد آلایندگی یورو 5 پلاس (Euro5+ EEv) دست پیدا نماید و با این استاندارد قابلیت تردد در جاده‌های اروپایی را نیز دارد.

یکی از اصلی ترین مشخصات دیگر وبسیار قابل توجه این خودرو دوبل بودن شاسی آن است ،زیرا معمولا در ایران خودروهای تجاری در بسیاری از مواقع با حداکثر ظرفیت مجاز بارگیری می شوند و این موضوع در دراز مدت به شاسی و متعلقات دیگر آسیب می رساند. در نتیجه آمیکو در محصولات جدید خود با استفاده از شاسی دوبل بر این مشکل فائق آمده است و همین امر بر محبوبیت این خودرو نیز افزوده است.

مشتریان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید می توانند به نمایندگی های مجاز گروه صنعتی آمیکو در سراسر کشور مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۴۸۰۱۹-۰۲۱ و ۴۴۵۶۶۲۳۳-۰۲۱ داخلی ۱۰۵ ( دفتر مرکزی) تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.