سازمان منطقه آزاد کیش؛

موسسات کاریابی با بانک اطلاعاتی کامل و به روز ایجاد شوند

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، در بازدید از اولین موسسه کاریابی کیش، “اشتغال” را عامل بسیاری از چالش‌های اجتماعی برشمرد و بر لزوم همراهی رسانه‌ها و ایجاد موسسات کاریابی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ محمدرضا لواسانی بخشی از مشکلات اشتغال در جزیره کیش را موضوع فقدان حلقه واسط کارافرین وکارجو عنوان کرد و اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از حل مشکلات اشتغال جزیره مدیریتی است و باید در خصوص هم‌پوشانی این دو گروه و اتصال‌ آنها به یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، “اشتغال” را موضوعی مادر دانست و گفت: مشکلات روحی، معیشتی، اجتماعی، جسمی و درمان از جمله مواردی است که با اشتغال مناسب مرتفع می‌شود و فقدان آن، چالش‌های بسیاری را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر بالا بودن حجم تقاضای جویندگان هم کار و هم نیروی‌کار، گفت: برای این که این مهم محقق شود، اداره اشتغال کار باید در حوزه مدیریت خود بسته‌های پیشنهادی فوری ارائه دهد.

وی نقش رسانه‌ها را در این حوزه، بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در حوزه‌ی کاریابی همراهی ویژه‌ی رسانه‌ها لازم است و باید موسسات کاریابی برای متصل کردن نیروهای جویای کار و کارفرمایان جویای نیروی‌کار به یکدیگر ایجاد شوند و رسانه‌ها در جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم با موسسات کاریابی کمک ویژه کنند تا به‌تبع آن مشکلات جزیره نیز حل شوند.

لواسانی بر لزوم اهمیت و سرعت بخشیدن به ارائه‌ی بسته پیشنهادی عملیاتی در حوزه شناخت مردم توسط موسسه کاریابی تاکید داشت و گفت: با کمک روابط‌عمومی نسبت به تشکیل جلسه‌ای اقدام شود تا این شناخت هم برای کسانی که جویای کار هستند و هم برای تامین نیروی کار کارفرمایان فراهم شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب که باید در این حوزه تفکر مدیریتی داشته باشیم، افزود: با کاریابی در جزیره بیش از 40 درصد مشکلات اشتغال جزیره کیش حل خواهد شد و این امر فقط با ارتباط این قشر عملیاتی می‌شود.

لواسانی پیدا کردن شغل مناسب برای ساکنین بیکار کیش را ارجح بر پیداکردن نیروهای کارگری خارج از کیش دانست و با ابراز امیدواری از مشاهده‌ی استقبال مردم در بازدید بعدی از دفتر این مرکز افزود: سازمان منطقه آزاد کیش از موسسه کاریابی حمایت می‌کند، و کمیته‌ای ویژه جهت شناساندن موسسه کاریابی به مردم در جهت رفع فوری مشکلات بیکاری تشکیل خواهد شد.

وی در پایان بر به‌روز بودن بانک اطلاعاتی با محتوای تعداد دقیق و مهارت‌های افراد جویای کار، خاطرنشان کرد: بعد از فرصتی یک‌ماهه، در بازدیدی دوباره، نتایج کمیته‌های پیشنهادی، تلاش موسسه‌ی کاریابی و رسانه‌ها را در کشف و حل حلقه‌ی مفقوده بین کارفرمایان و کارجویان رصد خواهد کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.