نحوه تعمیر وزوز تلویزیون

در حالت ایده‌آل، وقتی تلویزیون روشن است، شما باید تنها صدای آن چه که روی صفحه نمایش در حال پخش است را بشنوید.

در حالت ایده‌آل، وقتی تلویزیون روشن است، شما باید تنها صدای آن چه که روی صفحه نمایش در حال پخش است را بشنوید.

برخلاف تلویزیون های قدیمی که از فناوری لوله اشعه کاتدی استفاده می کردند، در تلویزیون های صفحه تخت امروزی از فناوری کریستال های مایع استفاده می شود و بنابراین صدای وزوز به گوش نمی خورد. اما در مواردی همچون مشکلات داخلی و یا سایر عوامل خارجی، احتمال ایجاد این مشکل در هر نوع تلویزیونی با هر برندی وجود دارد.

برای رفع نویز تلویزیون، قبل از تماس با افراد حرفه ای و مراکز مجاز تعمیر تلویزیون همچون آچار به دست بهتر است راه حل های ساده ارائه شده در این مقاله را برای رفع مشکل بررسی کنید.

تلویزیون

1. مرحله اول
ابتدا تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی خود را بی صدا کنید. نزدیک تلویزیون شده و با دقت گوش کنید. اگر وقتی تلویزیون بی صدا شده، دیگر صدای وزوز به گوش شما نمی رسد، احتمالا مشکل مربوط به صدای تلویزیون است.

برای رفع این مشکل در قدم اول تمامی اتصالات صوتی خارجی تلویزیون همچون کابل های کامپوزیت و کواکسیال را بررسی کنید. مطمئن شوید که کابل ها به درستی در ورودی مخصوص به خود متصل شده اند. همچنین می توانید کابل ها را خارج کرده و مجددا متصل نمایید.

همچنین دقت کنید که کابل ها کاملا سالم باشند و هیچ کابلی خوردگی یا پارگی نداشته باشد. در صورتی که هرکدام از کابل ها خراب شده است، آن را با کابل دیگری جایگزین کنید.

2. مرحله دوم
در صورتی که از دستگاه های صوتی خارجی برای تلویزیون خود استفاده کرده اید، تنظیمات صدا را در این دستگاه ها بررسی کنید. برخی از سیستم ها مثل دی وی دی پلیرها یا سایر سیستم های صوتی جانبی، دارای ویژگی کنترل صدا هستند. اگر صدای این دستگاه ها روی بسیار زیاد تنظیم شده باشد، ممکن است تلویزیون در حین پخش برنامه ها، وزوز کند. در چنین شرایطی تغییر تنظیمات صدای دستگاه های جانبی تلویزیون، می تواند مشکل را برطرف کند.
در صورتی که با نحوه تنظیمات صدای دستگاه های متصل شده به تلویزیونخود آشنایی ندارید و یا پس از بررسی تنظیمات، مشکل وزوز تلویزیون برطرف نشد، بهتر است از خدمات نمایندگی مجاز تلویزیون ال جی در ساري  کمک بخواهید.
3. مرحله سوم
تلویزیون را خاموش و روشن کنید. خاموش و روشن کردن تلویزیون در برخی موارد، می تواند با ریست تنظیمات و مشکلات تلویزیون، وزوز صدا را برطرف کند.
برای این منظور ابتدا تلویزیون را خاموش کنید. سپس دستگاه را از پریز برقجدا کنید. قبل از اینکه تلویزیون را مجددا به برق وصل کنید، اجازه دهیدحداقل 1 دقیقه خاموش مانده و استراحت کند. این کار ممکن است مشکلات وزوز مربوط به خود تلویزیون را برطرف نماید.
همچنین می توانید کابل برق تلویزیون را به پریز دیگری متصل کنید. با این کار مطمئن می شوید که مشکل اختلالات صدا و وزوز تلویزیون مربوط به اشکالات پریز برق نیست.

تلویزیون

4. مرحله چهارم
هرگونه وسایل الکترونیکی جانبی را که ممکن باعث تداخل در صدا شود را، از تلویزیون خود دور کنید. از جمله وسایلی که احتمالا می توانند در صدای تلویزیون شما اختلال ایجاد کنند می توان به مایکرویو، سشوار، انواع لوازم برقی آشپزخانه همچون همزن برقی، غذاساز و …، دریل، جاروبرقی و … اشاره کرد. این وسایل احتمالا در تلویزیون شما تداخل الکتریکی ایجاد می کنند و ممکن است صدای وزوز تلویزیون ال جی شما به همین دلیل باشد. در صورتی که با دور کردن این وسایل، مشکل زوزه کشیدن تلویزیون برطرف نشد، به مرحله بعدی بروید.
5. مرحله پنجم
تنظیمات روشنایی تلویزیون خود را مجددا تنظیم کنید. در برخی موارد، خازنهایی که برق نور پس زمینه فلوئورسنت تلویزیون ال سی دی ال جی شما راتامین می کنند، صدای وزوز ناخواسته ای ایجاد می کنند. با تغییر این تنظیمات معمولا این صدای وزوز برطرف شده و مشکل شما حل خواهد شد.
برای تغییر تنظیمات، دکمه منوی روی تلویزیون یا روی کنترل را فشار دهید. تنظیمات روشنایی و نور پس ‌زمینه تلویزیون را انتخاب کرده و آن را مجددا تنظیم کنید. تغییرات را تا جایی ادامه دهید که دیگر هیچگونه صدای وزوز به گوش تان نرسد.
چنانچه در صورت انجام دادن تمامی مراحل بالا، مشکل صدای آزاردهنده وزوز تلویزیون شما برطرف نشد، می توانید از خدمات مراکز مجاز تعمیر تلویزیون همچون نمایندگی تلویزیون ال جی در ساری کمک بخواهید.

مرکز مجاز تعمیر تلویزیون

مراکز مجاز تعمیرات تلویزیون با در اختیار داشتن قطعات اصلی برندهای مختلف، می توانند بهترین خدمات تعمیر را به شما ارائه نمایند. همچنین مراکز مجاز با دارا بودن تعمیرکاران حرفه ای متخصص در زمینه تعمیر تلویزیون های برندهای مختلف، می توانند سرویس های حرفه ای را به شما ارائه نمایند.

تعمیر تلویزیون در محل منزل یا محل کار شما، از دیگر خدماتی است که توسط مراکز حرفه ای و مجاز تعمیر تلویزیون به مشتریان ارائه می شود. با خدمات تعمیر تلویزیون در محل، می توانید بدون نیاز به جابجایی دستگاه، تعمیرکاران حرفه ای را استخدام نمایید. تعمیرکاران حرفه ای پس از حضور در محل شما، مشکل را به سرعت شناسایی کرده و در جهت برطرف کردن آن می کوشند.

تعمیر تلویزیون با قطعات اصلی و اورجینال از جمله ویژگی هایی است که تنها توسط نمایندگی های مجاز برند های مختلف تلویزیون های موجود در بازار، ارائه می شود.

آچار به دست

آچار به دست یک تیم متشکل از تعمیرکاران حرفه ای است که خدمات تخصصی تعمیر تلویزیون ال سی دی و ال ای دی را در شهرهای مختلف کشور ارائه می دهد. خدمات مرکز آچار به دست تنها به تهران محدود نبوده و در شهرهای گیلان، مازندران و گلستان ارائه می شود.

برای دریافت خدمات ما در هر شهری که هستید، تنها کافیست از طریق شبکه های اجتماعی و یا شماره تلفن های تماس، با ما در ارتباط باشید. خدمات ما به صورت 24 ساعته در هر ساعتی از شبانه روز از هر جا و هر مکان قابل دریافت است. ما با داشتن بیش از هزار تکنسین مجرب و کاربلد، انواع مشکلات تلویزیون ها را به سرعت شناسایی کرده و در جهت برطرف نمودن هر چه بهتر آن می کوشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.