مقیمی: از رکورد تولید ۱۰ ساله در سنگال عبور خواهیم کرد؛

قرارداد تولید دوهزار تاکسی در سایت سنگال ایران‌خودرو به امضا رسید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: از رکورد ۱۰ ساله اخیر تولید در سنگال عبور خواهیم کرد. با این اقدام اشتغال، توسعه صنعتی و اقتصادی سنگال و حتی صادرات به کشورهای هم‌جوار این کشور را رقم خواهیم زد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی، در مراسم امضای قرارداد تولید دوهزار دستگاه تاکسی در سنیران‌اتو، ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی مجدد این سایت تولیدی و با اشاره به در پیش بودن روز ۱۹ دسامبر، روز همکاری‌های مشترک میان کشورهای در حال توسعه، گفت: هیات مدیره ایران‌خودرو نیز مصوبه‌ای را برای تامین اعتبار ۲۸۸ دستگاه سمند و ۱۱ خودروی نمایشگاهی به مبلغ دو میلیون دلار به تصویب رسانده است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده در بازار سنگال، برنامه‌های پیش رو و انتظارات موجود گفت: با تمدید کنوانسیون میان دو کشور ایران و سنگال به مدت هفت سال، برنامه‌های مختلفی به اجرا رسیده است.

مقیمی گفت: ۴۸ دستگاه امروز در سایت سنیران‌اتو به تولید رسیده و محموله‌های بعدی نیز درحال ارسال به سنگال است.

وی افزود: در کنوانسیون هفت ساله فیمابین، علاوه بر تولید خودروهای سواری، به خودروهای تجاری مسافری و باری نیز اشاره شده که در این زمینه هم آمادگی خود را برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل سنگال اعلام می‌کنیم.

مقیمی افزود: محصولات جدید شامل کشنده، کامیون، کامیونت، ون، مینی‌بوس و اتوبوس و وانت را برای ارسال به کشور سنگال پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو توسعه خدمات پس از فروش برای آسایش مشتریان سنگالی را از جمله برنامه‌های ایران‌خودرو در این کشور دانست و گفت: به‌زودی فروشگاه قطعات یدکی در داکار راه‌اندازی خواهد شد و همچنین به دنبال دایر کردن دو ایستگاه شارژ گاز خودرو در این شهر هستیم.

وی ضمن تشریح انتظارات و نیازمندی‌ها برای اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف، گفت: فراهم آوردن انتظارات، نیازمند عزمی راسخ در حوزه دیپلماسی سنگال است.

مقیمی با اشاره به عزم کشور سنگال برای تولید خودروی ملی، تصریح کرد: سنگال را در دستیابی به این هدف کمک خواهیم کرد. توسعه بدون حمایت اتفاق نخواهد افتاد که یکی از حمایت‌ها این است که محصولات سنیران‌اتو در خودروهای حاکمیتی مورد استفاده قرار گرفته و کمک شود تا محصولات ایران‌خودرو از طریق سنیران‌اتو به کشورهای غرب آفریقا صادر شود.

وی ضمن قدردانی از رییس جمهوری، وزرا و سایر مسوولان ذیربط سنگال در تمدید کنوانسیون، به نیابت از سوی وزیر صمت، از مقامات سنگالی دعوت کرد تا از صنایع ایران بازدید کنند و همکاری دو کشور در سایر زمینه‌ها نیز توسعه یابد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.