مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد؛

سود ۱۳۵ هزار میلیاردی پست بانک به اقتصاد کشور/ بیش از ۸ هزار نفر در باجه‌های بانکی روستایی مشغول به فعالیت هستند

مدیرعامل پست بانک گفت: حدود ۱۳۵ هزار میلیارد سود در ۸ ماهه سال جاری از طریق پست بانک به چرخه اقتصاد کشور وارد شده است.

به گزارش خبرنگار پایکاه خبری رخداد اقتصادی؛ بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع دستاوردها، عملکرد و برنامه‌های آتی این نهاد اظهار کرد: پست بانک در سال ۷۴ تاسیس شد و‌ در جهت ارائه حقوق عموما به بازنشستگان تشکیل شد اما به تدریج در سال ۸۲ باتوجه به فعالیت گسترده پست بانک مجوز فعالیت بانکی را آغاز کرد و در سال ۸۷ جز مجموعه‌ای قرار گرفت که سهام آن واگذار شد و در حال حاضر ۲۲ هزار نفر شخص حقیقی و حقوقی در این مجموعه سهام دارند.

وی با بیان اینکه پست‌ بانک تنها بانکی است که در حوزه روستا و مناطق محروم فعالیت دارد افزود: این بانک تنها نهاد دولتی و بورسی است که این موضوع در حوزه بانکی بی‌نظیر است.

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه این بانک دو ماموریت مهم و البته متناقض با هم دارد یکی در حوزه فناوری و یکی ارائه خدمات به مناطق محروم است که در این راستا وظایف مهمی برای این نهاد ترسیم شده  تصریح کرد: ۵۱ درصد سهام پست بانک دولتی، ۲۳/۸۰ درصد سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا همان سهام عدالت و ۲۵/۲۰ درصد اشخاص حقیقی و حقوقی هستند.

شیری با بیان اینکه اگر بگوییم پست بانک گسترده‌ ترین بانک کشور است خاطرنشان کرد: ما در ۴۰۳ شعبه در سراسر کشور داریم و ۵ هزار ۷۴۰ باجه بانکی روستایی فعال داریم که در حال حاضر با مدرنترین ابزار خدمات لازم را به مردم ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه پست بانک در سال ۹۷ جز بانک‌های زیان ده بود تاکید کرد: علی رغم تحریم‌های ظالمانه خدمات ارزی ما فعال ما بوده و ما توانستیم در جهت خروج از روند زیان‌دهی گام‌های خوبی برداریم.

شیری

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه پست بانک در ۸ ماهه امسال به اندازه کل سال برای سهام‌داران سود شناسایی کرده است گفت: امروز از ۲۰ میلیون نفر جمعیت روستایی بیش از ۱۰ میلیون در پست بانک دارای حساب بانکی هستند و ما در این راستا توانستیم ۸ هزار ۹۵۴ نفر را در باجه‌‌های بانکی مشغول به کار کنیم.

شیری با بیان اینکه تمامی خدمات بانکی در حوزه‌های روستایی پست بانک با استفاده از ابزارهای نوین بانکی انجام می شود اظهار کرد: حدود ۱۳۵ هزار میلیارد سود در ۸ ماهه سال جاری از طریق پست بانک به چرخه اقتصاد کشور وارد شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون طرح چابک‌ سازی در بانک‌ها افزود: وزارت اقتصاد طرحی را با عنوان منطقی سازی ایجاد شعب در سراسر کشور تعریف کرده و در این راستا نیم نگاهی هم به پست بانک دارد تا در مناطقی که بانک‌ها شعب ندارند پست بانک فعالیت داشته باشد از این رو به استناد قانون پست بانک‌ها باید در تمام مراکز شهرستان‌ها حضور داشته باشد و ما باید در ۱۵۱ شهرستان دیگر نیز حضور داشته باشیم از این رو در وضعیت فعلی ما نسبت به بانک‌ های دولتی و خصوصی نیروی کمتری داریم لذا در طرح چابک سازی ما وضعیت متفاوتی داریم.

مدیرعامل پست بانک با بیان اینکه ما درخواست و مقدمات لازم برای افزایش ۴۱۰ درصدی سرمایه بانک را ارائه کردیم تصریح کرد: ما در جهت توسعه فرهنگ استفاده از فناوری دیجیتال در مناطق روستایی نیز اقدامات لازم را انجام دادیم و خوشبختانه در تحقق این مهم نیز دستاوردهای خوبی نصیب پست بانک شده است.

شیری در پاسخ به سوال خبرنگار رخداد اقتصادی درباره عملکرد پست بانک در حیطه بین‌الملل خاطرنشان کرد: مشتریان ما اشخاص حقیقی است و نیاز ارزی آنها کمتر است اما ما از بخش بین‌الملل و حوزه ارزی غافل نشدیم اما تحقق این امر مستلزم افزایش سرمایه بانک است که امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

وی در پاسخ به ایجاد بانک‌ های سیار در کشور تاکید کرد: ما این تجربه را در استان اصفهان آغاز کردیم و در جهت گسترش این موضوع وارد عمل شدیم و این مسیر را نیز ادامه خواهیم داد.

در پایان این نشست نمایشگاه دستاوردهای پست بانک توسط مدیرعامل پست بانک افتتاح شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.