همزمان با سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به استان لرستان؛

معاون وزیر صمت به مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان لرستانی رسیدگی کرد/ بازگشت ۲۶ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در استان لرستان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان لرستان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان همزمان با سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به استان لرستان، با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در دیدار چهره به چهره و بی‌واسطه، مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان این استان را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

60 نفر از فعالان اقتصادی استان لرستان در این برنامه ملاقات عمومی که در قالب میز خدمت حوزه صنعت، معدن و تجارت از ساعت 10 صبح پنج شنبه آغاز و تا ساعت 19 ادامه داشت، به طرح موضوعات، درخواست‌ها و مشکلات خود ‌پرداختند.

وی همچنین پیش از این برنامه با حضور در محل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، از واحد‌های مختلف آن بازدید و در نشست صمیمانه با مدیران و کارشناسان این مجموعه، پای صحبت همکاران نشست.

۲ هزار واحد صنعتی راکد امسال در کشور راه ‌اندازی می‌شود
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه این دیدارهای مردمی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 2 هزار واحد صنعتی راکد کشور امسال با هدف توسعه و تسهیل در اشتغالزایی راه ‌اندازی مجدد می‌شود.

علی رسولیان افزود: همچنین یکی از برنامه‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک‌های صنعتی، راه اندازی واحدهای راکد و تقویت بنگاه‌های فعال است که با توان کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال ۲ هزار واحد صنعتی راکد برای راه اندازی مجدد برنامه ریزی شده است و سهم لرستان از این تعداد ۳۳ واحد راکد بوده که تا کنون ۲۶ واحد به چرخه تولید بازگشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به‌تازگی با توسعه نواحی صنعتی ازنا و کوهدشت در لرستان موافقت شد که امید می‌رود با گسترش فعالیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شاهد استقرار واحدهای صنعتی موفق و رونق تولید باشیم.

رسولیان با بیان این‌که ساخت شهرک‌های صنعتی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان می‌باشد گفت: درخصوص تملک اراضی و ایجاد زیرساخت‌های صنعتی، کمک‌های بلاعوض به شرکت شهرک‌های صنعتی صورت می‌گیرد و تسهیلاتی در قالب قرض الحسنه به واحدها اعطاء خواهد شد.

وی تأمین و تکمیل امکانات زیربنایی، تأمین مالی، بیمه، مالیات، تأمین مواد اولیه، مشکلات مربوط به سامانه جامع تجارت، پروانه بهره برداری معادن و … را از جمله مسائل و مشکلاتی عنوان کرد که در برنامه ملاقات عمومی خود از سوی فعالان اقتصادی لرستان درخواست و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن تجارت، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، معاون و نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی این استان همراهی کردند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.