مزیت تسهیلات بانک مسکن برای متقاضیان مصرفی خرید ملک

فعالان بازار مسکن از کاهش قیمت های پیشنهادی املاک در نیمه جنوبی شهر خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، تازه ترین تحقیقات میدانی انجام شده از فعالان و واسطه های بازار مسکن نشان می دهد: طی چند هفته اخیر بازار معاملات مسکن پایتخت در نیمه جنوبی روی آرامش به خود گرفته است. آنطور که فعالان بازار مسکن در مناطق نیمه جنوبی عنوان می کنند این آرامش از آن جهت است که گروهی از فروشندگان تمایل به کاهش قیمت های پیشنهادی خود داشته اند.

مهدی صالحی فعال بازار مسکن با تایید این موضوع به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، می گوید: طی هفته های اخیر روند رشد قیمت پیشنهادی در مورد تعداد زیادی از فایل های عرضه شده به بنگاه های املاک در مناطق ۹، ۱۰ و برخی دیگر از مناطق نیمه جنوبی متوقف شده این در حالی است که در نیمه نخست سال جاری عمده فروشندگان و عرضه کنندگان واحدهای مسکونی تمایل به افزایش قیمت های پیشنهادی داشتند. وی در عین حال این نکته را اضافه می کند که گروهی از عرضه کنندگان املاک میانسال نه تنها قیمت پیشنهادی خود را افزایش نداده اند بلکه اگر موفق به ملک خود طی ماه جاری نشده اند؛ تا حدودی قیمت پیشنهادی خود را کاهش داده اند. درواقع روند رشد قیمت مسکن در این مناطق با این تصمیم مالکان متفاوت از نیمه نخست سال شده است. به گفته او در حال حاضر شرایط برای بازگشت برخی از متقاضیان مصرفی به بازار مسکن مهیا شده است. او همچنین میانگین قیمت ملک در مناطق ۹ و ۱۰ را حول و حوش ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع معرفی می کند. آنطور که گزارش بانک مرکزی از آخرین تحولات بازار مسکن در شهر تهران طی نیمه پاییز سال جاری نشان می دهد محدوده میانگین قیمت مسکن در نیمه جنوبی شهر از حدود ۱۴ میلیون تومان در منطقه ۱۸ آغاز و تا حدود ۲۸ میلیون تومان در هر مترمربع در منطقه ۱۴ ادامه دارد. گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که متوسط قیمت خرید و فروش ملک در بنگاه های املاک شهر تهران طی یک ماه گذشته به حدود ۳۲ میلیون تومان در هر مترمربع رسیده است.

مهدی صالحی فعال بازار مسکن با بیان اینکه گروهی از متقاضیان مصرفی که هم اکنون در بازار مسکن در حال جست و جوی ملک برای خرید هستند به اهرم حمایت تسهیلاتی بانک مسکن مجهز هستند، می گوید: این اهرم بیشتر برای متقاضیان تبدیل به احسن کاربرد دارد چراکه آنها برای افزایش بودجه خرید ملک جدید خود نسبت به ملک کنونی در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند به آن دسترسی داشته باشند. او می گوید: در حال حاضر این کمک بانک مسکن از متقاضیان مصرفی بازار مسکن در حالی است که کمتر بانکی امکان و تمایل حضور در این بازار را دارد. او تاکید می کند: مهم ترین مزیت این نوع تسهیلات بانک مسکن آن است که متقاضیان بدون نیاز به سپرده گذاری می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.