مدیرعامل بیمه رازی در برنامه زنده شبکه دوم سیما مطرح کرد: رشد اقتصاد ملی در گرو رشد صنعت بیمه

مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه اقدامات تاثیرگذاری در صنعت بیمه انجام شده است، گفت: رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور به رشد و توسعه اقتصاد ملی منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، دکتر علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی که به مناسبت روز بیمه (۱۳ آذر) در برنامه زنده شبکه دوم سیما حضور داشت، گفت: صنعت بیمه خانواده بزرگی دارد اما جامعه آنچنان آشنایی نسبت به بیمه‌های بازرگانی ندارند و این در حالیست که صنعت بیمه در سطح جهانی سهم قابل توحهی از اقتصاد را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: یکی از ارکان مهم رشد صنعت در جهان، رشد و توسعه صنعت بیمه است و ایران از این قاعده مستثنی نیست و رشد صنعت بیمه عامل رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به اینکه شاید سهم بیمه در ایران اندک است اما خدمات قابل توجهی به جامعه، صنایع و حاکمیت داشته است، یادآور شد: محصول صنعت بیمه ایجاد امنیت و آرامش خاطر است و برای رشد و توسعه صنعت بیمه نیاز به قوانین توسعه دهنده این صنعت دارد و به دلیل آنکه بیمه شخص ثالث اجباری است، این بیمه نامه سهم قابل توجهی از پرتفوی صنعت بیمه را با وجود ضررده بودن از آن خود کرده است.

جباری بیان کرد: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه ۲.۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی است که این رقم در میانگین جهانی حدود ۷ درصد است و این موضوع نشان از آن دارد که ضریب نفوذ بیمه در کشور منطقی و قابل توجه نیست.

او افزود: در یک زمانی بازار کاملا دولتی بود و در پی ورود شرکت‌های خصوصی بازار انحصاری و نرخ دهی دستوری به بازار رقابتی تغییر کرد و با ایجاد این فضا نرخ بیمه نامه‌ها بسیار پایین است و به اشتباه مردم بیمه را گران می‌دانند.

مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به اینکه شبکه نمایندگی پرتلاشی در سطح کشور وجود دارد، گفت: برای توسعه فرهنگ بیمه باید در جامعه فرهنگ سازی قابل توجهی صورت گیرد و با وجود آنکه مزیت‌های بسیاری در بیمه‌های موتورسیکلت وجود دارد حدود ۸۰ درصد وسایل موتوری دارای بیمه شخص ثالث نیست.

او خاطرنشان کرد: بیمه با حق بیمه اندک دارای مزایای بسیاری است و از ایجاد آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد، که در این زمینه باید تبلیغ و فرهنگ سازی صورت گیرد.

مدیرعامل بیمه رازی سهم بیمه‌های زندگی را صنعت بسیار اندک دانست و تاکید کرد: بیمه‌های زندگی آینده‌نگری و رفاه افراد را هدف قرار گرفته و این نوع بیمه‌نامه شرایط اقتصادی آینده افراد را تضمین می‌کند و باید به عنوان یک نیاز به بیمه‌نامه های زندگی نگریست.

جباری در انتها بیان کرد: صنعت بیمه در کشور اقدامات قابل توجهی انجام داده است و جامعه باید با صنعت بیمه همراه شود زیرا صنعت بیمه از ورود ضرر و زیان‌های اقتصادی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.