سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

با مصوبه خودرویی مجلس مشکلی نداریم؛ ابهام داریم/ مصوبه واردات خودرو مغایر سیاست‌های کلی است

سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس پیرامون واردات خودرو گفت: هنوز مصوبه به مجلس ارسال نشده است اما باید بگویم ما با این مصوبه مشکلی نداشتیم بلکه ابهام داشتیم و ما باید بگوییم ما به دنبال حل مسئله هستیم و باید ابتدا مصوبه را دریافت کنیم؛ چرا که ما نامه‌ای از هیئت نظارت بر سیاستگذاری کلی نظام مبنی بر مغایرت این مصوبه با سیاست‌های کلی نظام داشتیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه رخداد اقتصادی؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مصوبات اخیری که در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و‌ جوانی در طی یکماه اخیر در شورا بررسی و‌ مورد تصویب قرار گرفت و مطلع شدم که رئیس‌جمهور نیز آن را ابلاغ کرده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اصل ۱۰ قانون اساسی شاهد هدف قرار گرفتن محوریت خانواده در همه برنامه‌های کشور باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی طرح پشتیبانی و حمایت از بخش کشاورزی در شورای نگهبان تصریح کرد: ما در این راستا نامه‌ای را به مجلس ارسال کردیم و منتظر جواب مجلس هستیم.

طحان نظیف درباره برداشتن قانون معافیت آزمون وکلا و و قضات خاطرنشان کرد: این قانون به قبل از انقلاب برمی‌گردد از این رو اصلاحاتی باید در آن انجام شود و موارد اصلاحی را به مجلس ارسال کردیم و جلسه‌ای نیز در این راستا با نمایندگان داشتیم.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۶ نامه استعلامی از دیوان عدالت اداری به مجلس شورای ارسال شده است تاکید کرد: ما تمامی موارد را بررسی کردیم و به دیوان عدالت اداری موارد را ارسال کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند مرحله‌ای برای تجدیدنظر پیش‌بینی می‌شود تا حقی از افراد ضایع نشود گفت: طبق قانون اساسی مرجع رسیدگی به حق مردم در مقابله با مراجع دولتی دیوان عدالت اداری است و این امر علی‌رغم افزایش پرونده‌های دیوان باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما درصدد کاهش رفت و آمد مصوبات بین مجلس و‌ شورای نگهبان هستیم اظهار کرد: رویه‌ها و صلاحیت‌های شورای نگهبان در طی چهل سال گذشته مشخص و روشن است از این رو ما انتظار داریم نهادهای مرتبط به مجلس اقدامات لازم را انجام دهند تا این رفت و آمدهای کاهش پیدا کند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ابتکار قانونگذاری در حیطه اختیارات شورای نگهبان نیست افزود: ما تنها نهادی هستیم که نسبت به اظهارنظر درباره مصوبات ده روز وقت داریم و اگر در این فرصت قانونی اقدامات لازم را انجام ندهیم آن مصوبه یا لایحه تبدیل به قانون می‌شود از این رو اینکه چه موضوعی در دستور کار ما باشد بسته به ارسال مصوبات از سوی مجلس دارد.

طحان نظیف درباره تصویب طرح حمایت از خانواده در شورای نگهبان تصریح کرد: ما این طرح به جزئیات بررسی کردیم و باید اشاره کنم درباره این طرح جلسات کارشناسی بسیاری در شورای نگهبان برگزار شد و در واقع یک سیری طی شد تا این طرح تصویب شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال “خبرنگار تابناک ” درباره مصوبه مجلس پیرامون واردات خودرو خاطرنشان کرد: هنوز مصوبه به مجلس ارسال نشده است اما باید بگویم ما با این مصوبه مشکلی نداشتیم بلکه ابهام داشتیم و ما باید بگوییم ما به دنبال حل مسئله هستیم و باید ابتدا مصوبه را دریافت کنیم؛ چرا که ما نامه‌ای از هیئت نظارت بر سیاستگذاری کلی نظام مبنی بر مغایرت این مصوبه با سیاست‌های کلی نظام داشتیم که این موارد باید بررسی و سپس نظر اعلام شود.

طحان نظیف با بیان اینکه ما بیش از ده روز نمی‌توانیم مصوبات را در شورای نگهبان نگهداری کنیم تاکید کرد: به محض دریافت مصوبه واردات خودرو آن را بررسی و نظر شورا را اعلام خواهیم کرد.

برای دریافت مصوبات شورای نگهبان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.