وزیر راه خبر داد؛

تامین مالی پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان از صندوق توسعه ملی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت مقام معظم رهبری برای تامین مالی پروژه راه‌آهن و چابهار- زاهدان از صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید ساخت داخل در راستای رونق تولید با قدردانی از مسئولین راه‌آهن کشور اظهار کرد: ما باید باور کنیم جز اقتصادهای بزرگ دنیا هستیم و باور کنیم آنچه نیاز داریم در داخل با همکاری‌های تیمی و استفاده از پژوهش‌ها قابل اجرا است.

وی تصریح کرد: ما باید ظرفیت تولیدی خودمان را در حوزه ریلی گسترش دهیم و بتوانیم در این زمینه اشتغالزایی در این حوزه وارد عمل شویم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما باید سعی کنیم ظرفیت‌ها را با انجام به موقع طرح‌ها و تولیدات رقابت‌پذیر در کشور فراهم کنیم و به یک برند جهانی تبدیل شویم و باور کنیم اقدامات خصمانه آمریکا قابل قبول نیست و تنها علت این موضوع این است که آمریکا ما را از پیشرفت‌ها دور نگه دارد.

اسلامی با بیان اینکه ما درصدد ارتقای کیفیت سرویس دهی راه‌آهن ‌‌افزایش رضایت مردم هستیم اظهار کرد: اتصال جدید خطوط ریلی مسافری و باری به نقاط مختلف کشور در دستور ماست منتهی ما باید منابع را با صرفه‌جویی مصرف کنیم تا عملکرد راه‌آهن بهتر شود.

اسلامی گفت: امیدواریم روند کیفیت راه‌آهن به شکلی باشد که مردم ساعت خود را با راه‌آهن تنظیم کنند.

وی با اشاره به اذن رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی و انجام عملیات ریلی چابهار به زاهدان اظهار کرد: ما با توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها در راه‌آهن درصدد افزایش سهم خود در منطقه خزر هستیم تا هم اشتغال پایدار و افزایش درآمد را داشته باشیم.

در این مراسم همچنین محمد اسلامی از طریق ویدیو کنفرانس و ارتباط با مراکز اراک و کرمان از ناوگان ریلی جدید ایران که ساخت صنایع داخلی کشور است رونمایی کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.