بازدید معاون وزیر صمت از نواحی‌ صنعتی شهرستان کبودرآهنگ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نواحی‌ صنعتی اورقین و شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ و همچنین از امکانات زیربنایی، یک طرح صنعتی و دو واحد تولیدی در شهرک‌ صنعتی ویان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در جریان سفر به استان همدان و با حضور در شهرستان کبودرآهنگ، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و استقرار سرمایه گذاران در ناحیه صنعتی اورقین بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت پروژه شهرک سازی ارائه و تصمیمات لازم برای رفع موانع پروژه‌های عملیاتی برنامه ریزی شده برای احداث زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی اتخاذ شد.

ناحیه صنعتی اورقین دارای 22 هکتار مساحت است که 11 هکتار آن زمین صنعتی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و تا کنون 8 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 3 هکتار در آن منعقد شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در ادامه از موقعیت جغرافیایی و آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شیرین سو نیز بازدید کرد.

در این بازدید نیز ضمن ارائه توضیحات فنی، مقرر شد به منظور آغاز پروژه‌های شهرک سازی در این ناحیه صنعتی، پیگیری‌های لازم برای تأمین برق مورد نیاز با جدیت هرچه بیشتر انجام تا شرکت شهرک‌های صنعتی در آینده نزدیک نسبت به بهره برداری و واگذاری زمین در این منطقه اقدام نماید.

ناحیه صنعتی شیرین سو دارای 50 هکتار مساحت است که 18 هکتار آن زمین صنعتی و تمامی 50 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این ناحیه صنعتی برای آغاز به کار خود به 25 لیتر بر ثانیه آب و 13 مگاوات برق نیاز دارد.

بازدید معاون وزیر صمت از امکانات زیربنایی، یک طرح صنعتی و دو واحد تولیدی در شهرک‌ صنعتی ویان

رسولیان همچنین در جریان سفر به استان همدان و با حضور در شهرستان کبودرآهنگ، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی ویان بازدید کرد.

در این بازدیدها که با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ها و اداره بهتر این مناطق توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

وی همچنین با حضور در محل تصفیه خانه فاضلاب و پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در این شهرک صنعتی، از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از طرح صنعتی درحال اجرای “ابیان دارو” و دو واحد تولیدی “پتروکک آرین ویان غرب” و “فولاد راد” در شهرک صنعتی ویان بازدید کرد.

رسولیان در این بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحدهای صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی “پتروکک آرین ویان غرب” که با سرمایه ‌گذاری 500 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع در شهرک صنعتی ویان احداث و به بهره برداری رسیده است، تنها تولید کننده خمیر الکترود گرافیتی در کشور است.

این کارخانه ۳۰ درصد معادل ۶ هزار تن نیاز خمیر الکترود که برای مصارف کشور در کوره‌های سیلیس، منگنز، فلز و غیرفلزات کاربرد دارد را تولید می‌کند و برای 50 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

واحد صنعتی “پتروکک آرین ویان غرب” موفق شده است فناوری مربوط به تولید خمیر الکترود که در گذشته از خارج وارد کشور می‌شد و خط تولید منحصر به فرد آن را بومی سازی نماید.

در برنامه میان مدت، تولید ۵۰ درصد خمیر الکترود مورد نیاز کشور و در برنامه بلند مدت تولید ۱۰۰ درصد نیاز کشور در برنامه این شرکت قرار دارد.

همچنین واحد صنعتی “فولاد راد” که با سرمایه ‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد ریال در شهرک صنعتی ویان احداث و در سال 1397 به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 500 هزار تن میل گرد از شماره هشت تا 32 در سال را دارد و برای 100 نفر اشتغالزایی نموده است.

طرح صنعتی “ابیان دارو” متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی گلرنگ نیز پس از تکمیل و بهره برداری، به تولید مکمل‌های تغذیه‌ای باکیفیت برای عموم مردم و تمام گروه‌های سنی پرداخته و برای 40 نفر فرصت شغلی فراهم خواهد کرد.

شهرک صنعتی ویان دارای 384 هکتار مساحت است که 286 هکتار آن زمین صنعتی و تمامی 384 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و 162 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 145 هکتار در آن منعقد شده است.

75 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 3 هزار و 402 میلیارد ریال برای 2 هزار و 425 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

فعالیت بیش از ۵۷ واحد صنعتی و تولیدی فعال و شمار زیادی طرح صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک صنعتی ویان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی ویان در گفت‌و گو با خبرنگاران با بیان این‌که بیش از ۵۷ واحد تولیدی فعال در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند که در میان آن‌ها واحدهای توانمندی وجود دارد، اظهار داشت: بازدیدهایی را از واحدهای مختلف شهرک داشتیم و درخواست‌هایی نیز مطرح شد که پیگیری‌های لازم برای تأمین آن‌ها انجام خواهد شد.

علی رسولیان افزود: با توجه به دعوتی که از سوی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به‌عمل آمد، از برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از جمله شهرک صنعتی ویان بازدید شد که خوشبختانه واحدهای بسیار خوبی درحال فعالیت یا احداث هستند.

وی اضافه کرد: واحد “فولاد راد” مجموعه توانمندی است که مشغول به فعالیت است و تا پایان سال جاری واحد دیگری را نیز به بهره‌ برداری خواهد رساند. این واحد از واحدهای منحصر به فرد است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این واحد صنعتی درخواست تأمین مالی دارد که با پیگیری‌های به‌عمل آمده از طریق بانک ملت تأمین خواهد شد.

رسولیان با بیان این‌که واحد “پترو کک آرین” نیز در زمینه تولید خمیرهای الکتروگرافیتی فعال است، گفت: این واحد نیز درخواستی درخصوص طرح توسعه خود دارد تا بتواند بقیه زنجیره تولید محصول را در داخل ایجاد کند، که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود و عزمی که در بخش خصوصی وجود دارد، این برنامه هرچه سریع‌تر محقق و از وابستگی به خارج جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: آن‌چه که در شهرک صنعتی ویان مشاهده کردم، بیان گر فعالیت بیش از ۵۷ واحد صنعتی و تولیدی فعال و شمار زیادی طرح صنعتی درحال ساخت و ساز است که در آینده نزدیک به مدار تولید وارد خواهند شد.

معاون فنی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک صنعتی ویان همراهی کردند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.