با اعتبارات قطره چکانی وعده رییس جمهوری روی زمین می ماند

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که برای اطلاع از آخرین روند بازسازی در مناطق زلزله زده اندیکا به خوزستان سفر کرده بود در حاشیه بازدید ها از مراحل پروژه دفع آب های سطحی و ساماندهی فاضلاب شهر اهواز دیدن کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ وی با ابراز تأسف از کندی روند این پروژه اظهار داشت :علیرغم وعده رییس جمهوری و تاکید بر اتمام این پروژه ظرف دو سال آینده با اینگونه تخصیص ها این امر مسیر نخواهد شد .

دکتر محمد رضا رضایی کوچی تصریح کرد:با اعتبارات قطره چکانی امکان اتمام این پروژه ظرف دوسال وجود ندارد .
وی گفت:برای این کار ده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پیمان هزار میلیارد آن بسته شده است و از این مبلغ تنها سی میلیارد تا کنون پرداخت شده که با این روند ؛ بیم آن می رود پیمانکار کار را رها کند.
 هنوز در مرحله آوار برداری هستیم
رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت زلزله زدگان منطقه اندیکا در خوزستان ، گفت : باتوجه به در پیش بودن فصل سرما امکانات مردم زلزله زده مناسب نیست و هلال احمر باید چادرهای مجهز و باکیفیت به مردم تحویل بدهد .
وی افزود : علی رغم گذشت  ۲۷ روز از زلزله متاسفانه هنوز در مرحله آوار برداری هستیم  که بنیاد مسکن باید با سرعت بیشتری آورار برداری را به اتمام برساند.
رضایی کوچی ادامه داد : قرار است  تعداد ۳۰۰ واحد پیش ساخته آماده و تحویل زلزله زدگان گردد تا در فصل سرما در آن مستقر شوند .
رییس کمیسیون عمران همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دام مردم منطقه تصریح کرد : در بحث خوراک دام و محلهای نگهداری آن مشکلات عدیده ای وجود دارد  که گزارش این موضوع در حال تهیه و پیگیری حل  آن  نیز در دستور کار قرار گرفته است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات  مردم منطقه زلزله زده از نظر دسترسی به آب شرب به قبل از زلزله بر می گردد،اظهار داشت : زلزله در این منطقه سبب شده است تا مسئولان محرومیت های منطقه را از نزدیک ببینند چرا که این منطقه وضعیت اسفباری دارد و شرایط در آن بسیار سخت است و هر چه سریعتر باید اقدامات لازم انجام گیرد.
رضایی عنوان کرد : بالای ۵۰ درصد مردم روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند و طبیعتاً توجه بیشتری باید به این منطقه صورت پذیرد.
 
رییس مجلس و وزرا وارد کارزار می شوند
وی از عزم جدی مجلس و دولت برای رفع مشکلات مناطق زلزله زده خبر داد و افزود : قرار است فردا در جلسه ای با حضور رییس مجلس، وزیر راه، وزیر کشور و وزیر نیرو مشکلات موجود مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.