تشکیل شورای هم اندیشی با خبرگان صنعت

سرپرست جدید معاونت امور صنایع وزارت صنعت از تشکیل شورای هم اندیشی با خبرگان صنعت و تعامل اثر بخش و هم افزا با تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های حاکمیت در جهت تداوم تولیدات صنعتی خبرداد

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید معاونت امور صنایع وزارت صنعت برگزار شد.

مهدی صادقی نیارکی، در مراسم معارفه خود با اعلام برنامه‌ها و اقدامات معاونت امورصنایع به رصد و پایش مستمر وضعیت تولید کالا‌های منتخب صنعتی با هدف حفظ وضع موجود تولیدات صنعتی و تلاش برای بهره گیری کامل از ظرفیت‌های نصب شده به عنوان یکی از ۱۰ الویت این معاونت اشاره کرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: ایجاد رونق تولید از طریق مدیریت واردات با محوریت پیشنهاد اصلاح و بازنگری در حقوق ورودی کالا‌های ساخت داخل و تلاش برای کاهش چالش‌های پیش رو‌ی تولیداز دیگر الویت‌های معاونت صنایع است.

نیارکی پیگیری تامین منابع مالی مورد نیاز صنعت کشور از طریق تعامل با بانک مرکزی و بانک‌های عامل به منظور حفظ وضع موجود تولیدات صنعتی را به عنوان محور چهارم برنامه‌های خود در معاونت صنایع اعلام کرد.

وی با اشاره به تلاش برای پیاده سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خود اتکایی در تولید کالا‌های حساس، ضروری و راهبردی با هدف کاهش آسیب پذیری و افزایش استحکام و توسعه تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت دار را به عنوان محور ششم گفت: تعامل اثر بخشی، موثر و هم افزا با کلیه ارکان حاکمیت به منظور ارتقا وضع موجود در تولیدات صنعتی کشور و تداوم تولید کالا‌های صنعتی از جمله برنامه‌های مهم در این معاونت است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت به جلب مشارکت کلیه تشکل‌های اقتصادی، فعالین، کارآفرینان و صنعتگران، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان به منظورتحقق عملی شعار رونق تولید به عنوان دیگر برنامه هایش در معاونت صنایع یاد کرد.

نیارکی با اشاره به جلب مشارکت کلیه سازمان‌ها و ارکان وزارت به منظور حمایت و صیانت از تولید ملی و تلاش برای رشد صادرات کالا‌های صنعتی گفت: این برنامه با هدف تحقق اصل درون زایی و برون گرایی سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تامین منابع ارزی مورد نیاز کشور انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور صنایع گفت: پیگیری به منظور بهسازی خطوط و تجهیزات واحد‌های صنعتی با اولویت کالا‌های راهبردی و صادرات محور محور دهم برنامه‌ها و اقدامات معاونت صنایع خواهد بود.

صادقی نیارکی تشکیل شورای هم اندیشی با خبرگان صنعت و بهره مندی از نظرات نخبگان وصاحبنظران و همچنین نشست‌های پایش با حضور وزیر محترم صنعت را از سیاست‌های راهبردی این بخش اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: شاتا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.