وزیر صمت پس از امضای تفاهم نامه با وزیر نیرو در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

۱۴ پروژه برای احداث ظرفیتهای جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن/ تکمیل و نهایی سازی پروژه ها تا ۳ سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط صنعت و معدن در قالب ۱۴ پروژه بزرگ انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین پس از مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در فرایند احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در قالب 14 پروژه بزرگ مشارکت دارند.

تکمیل و نهایی سازی پروژه تا ۳ سال آینده

وی درخصوص زمان تکمیل نهایی این پروژه، گفت: پروژه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا ۳ سال آینده تکمیل و‌ نهایی خواهد شد، البته سعی ما در این است که این زمان باز هم کوتاه تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای اولین بار است که احداث این میزان ظرفیت نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن انجام می شود.

فاطمی امین یادآوری کرد: سرمایه گذاران این پروژه مصرف کنندگان عمده برق (شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی) هستند و این انگیزه را برای تامین برق مطمئن و پایدار برای آنها بیشتر می کند.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صمت و نیرو، مدیران شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.