مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تاکید کرد:

عملیاتی شدن برنامه‌های تدوین شده در دفتر امور زنان/ ضرورت بازنگری در آیین‌نامه‌های برگزاری نمایشگاه‌های ملی در حوزه کارآفرینی

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده از عملیاتی شدن برنامه‌های این دفتر طبق برنامه زمانی اعلام شده خبر داد و نمایشگاه‌های و رویدادهای ملی و بین‌المللی را فرصتی مناسب در راستای حمایت از زنان کارآفرین دانست.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا، فاطمه‌سادات حسینی در نشست هم‌اندیشی بانوان مشاور وزارت صمت که (۱۸ مهرماه) برگزار شد ضمن تاکید بر نقش مشاوران در حل مشکلات و چالش‌های جامعه زنان گفت: در فرهنگ ایرانی و اسلامی، زنان و خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و با توجه به اهمیت این نقش، بدون تردید حل چالش‌های جامعه زنان، تاثیرات مثبت و بزرگی در رفع مشکلات جامعه خواهد داشت و مشاوران به نوعی مدافع حقوق و حافظ منافع زنان و خانواده در حوزه‌های مختلف هستند.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده همدلی و همیاری را یکی از نیازهای فعلی جامعه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در این راستا اقدامات خوب و گام‌های موثری در مجموعه وزارت صمت و سازمان‌های تابعه انجام شده است و برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شده است.

حسینی در ادامه به نگاه ویژه دولت و وزیر صمت به جایگاه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: دفتر امور زنانو خانواده با توجه به وظایف، اختیارات قانونی خود و همچنین اولویت‌های جامعه و دولت، اهداف و پروژه‌هایی را در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین و بخشی از آن‌ها را عملیاتی کردیم.

وی با یادآوری تشکیل ۶ کارگروه‌ تخصصی در دفتر امور زنان و خانواده از راه‌اندازی و ساماندهی سامانه‌های مختلف در راستای حمایت از کسب‌وکارهای خرد و خانگی، بانوان شاغل و زنان سرپرست خانواده خبر داد.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید بر حفظ فرهنگ ایرانی-اسلامی و توجه به موضوع عفاف و حجاب، اکسپو دبی و پاویون زنان در این اکسپو را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های زنان ایرانی و اجرای یک برنامه تاثیرگذار بین‌المللی دانست.

حسینی در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های ملی را نیز مهم خواند و گفت: همایش‌ها و نمایشگاه‌های ملی موثری در حوزه زنان کارآفرین برگزار شده است که ظرفیت خوبی برای حمایت از کسب‌وکار‌های مختلف است و برگزاری نمایشگاه‌های ثابت و متمرکز در مراکز استان‌ها با تمرکز بر عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب و مشارکت بانوان کارافرین از برنامه‌های مورد پیگیری در دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت است که البته می بایست در آیین‌نامه‌های مربوط به برگزاری و شرکت در این همایش‌ها و رویدادها بازنگری انجام شود.

همکاری با نظام روانشناسی و استفاده از ظرفیت و خدمات جامعه روانشناسان، حمایت از زنان سرپرست خانواده، توجه به جامعه روستایی و مناطق محروم از دیگر مواردی بود که مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده در صحبت‌های خود بر آن‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: دفتر امور زنان و خانواده، به عنوان پیشنهاد دهنده و ارتباط دهنده و نه مجری اجرای برنامه‌هاست، به این معنی که با احصاء نیازها، آسیب‌ها و ظرفیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها را پیشنهاد و ارتباط را بین بخش‌های متولی و مربوطه ایجاد می‌کند و در گام بعد پیگیر اجرای طرح‌ها خواهد بود.

گفتنی است در بخش دوم این نشست، دبیران کارگروه‌های تخصصی دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت گزارشی از عملکرد و همچنین برنامه‌های آتی کارگروه‌ها ارائه دادند؛ مشاوران نیز به طرح چالش‌ها، پیشنهادات و نیازهای مجموعه خود پرداختند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.