معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران اعلام کرد:

اختصاص یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین نیازهای ضروری شهرک‌های صنعتی کشور/ بازگشت 581 واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید و ایجاد 10 هزار شغل جدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 10 هزار و 600 هکتار زمین به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در جریان سفر به استان مازندران با بیان این مطلب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، افزود: برای توسعه اراضی در استان مازندران، ۹۰ میلیارد تومان از منابع ملی خودمان به دلیل افزایش متقاضی سرمایه گذاری تأمین اعتبار کردیم.

وی اضافه کرد: تعداد 8 هزار و 600 واحد صنعتی راکد در کشور وجود دارد و برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری احیاء 1600 واحد در داخل و 400 واحد در خارج شهرک‌های صنعتی است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچکو شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با اجرای طرح پایش، از ابتدای امسال اقدامات مناسبی در جهت احیاء و راه اندازی مجدد این واحدها درحال انجام است، به‌طوری که طی شش ماه گذشته، 581 واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشته و برای 10 هزار نفر شغل ایجاد یا تثبیت شده است.

رسولیان یادآور شد: یک هزار و 600 واحد صنعتی نیز در کشور در تملک بانک‌هاست که باید برای واگذاری و رفع مشکل آن‌‌ها اقداماتی انجام شود.

وی همچنین با بیان این‌که 20 هزار واحد در کشور باید پایش شوند تا مشکلات آن‌ها حل شود، بیان کرد: توسعه صنعت در استان‌های شمالی باید متناسب با شرایط زیست محیطی منطقه باشد و به تعداد صنایع تبدیلی در این استان‌ها افزوده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اگر بخواهیم کشاورزی موفقی هم داشته باشیم، بایستی صنعت فرآوری محصولات کشاورزی را توسعه دهیم.

رسولیان افزود: امسال در بحث زیرساخت‌ها و حمایت از صنایع کوچک و متوسط اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم تا زمین و زیرساخت مناسب و آب و برق لازم به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی اضافه کرد: یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار امسال برای شهرک‌های صنعتی کشور درنظر گرفته‌ایم تا بتوانیم نیاز‌های ضروری آن‌ها را تأمین کنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچکو شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به این‌که هر مترمربع شهرک سازی به‌طور متوسط بیش از سه میلیون ریال هزینه دربر دارد ادامه داد: باید با کمک شرکت‌های خدماتی نسبت به حفظ و نگهداری شهرک‌ها و نواحی صنعتی تمام همت خود را به‌کار بندیم تا واحدهای صنعتی بتوانند بدون دغدغه به فعالیت تولیدی خود بپردازند.

رسولیان بیان کرد: در حال حاضر با جدیت درحال شناسایی آن دسته از واحدهایی که زمین صنعتی دریافت کردند لیکن هیچ گونه اقدامی درخصوص ساخت و ساز نکرده‌اند، هستیم تا با کمک دستگاه قضا و بدون هیچ گونه مماشات، مراحل خلع ید و واگذاری زمین به سرمایه گذاران جدید دارای اهلیت انجام شود.

وی یادآور شد: در استان مازندران نیز 10 هکتار زمین بلاتکلیف و سرمایه گذاری نشده وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با کمک دستگاه قضایی بازپس گرفت و به صنعتگران واقعی سپرد.

مدیر حوزه مدیریت و مشاور مدیرعامل در امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر به استان مازندران همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.