فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارز از چه زمانی آغاز می شود؟

سخنگوی صنعت برق کشور زمان فعالیت مجدد مراکز مجاز استخراج رمز ارز را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛،مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به آغاز فعالیت ماینرهای مجاز از اول مهرماه گفت: مراکز مجاز استخراج رمز ارز خرداد امسال به دلیل افزایش مصرف برق با موافقت هیئت دولت از مدار تولید خارج شدند که با پایان زمان اوج مصرف تابستان از ابتدای مهرماه، همزمان با تأمین برق، این مراکز هم مجدد شروع به فعالیت خواهند کرد.

بیت‌کوین

سخنگوی صنعت برق افزود: تاکنون ۲۱۸ هزار دستگاه رمزارز غیرمجاز در کشور کشف شده است که مصرف برق این مراکز معادل یک نیروگاه هزارمگاواتی است که البته با وجود پایان زمان اوج مصرف تابستان همچنان مصرف برق بالاست که این نشان دهنده فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه تعرفه برق مراکز مجاز استخراج رمزارز با قیمت برق صادراتی محاسبه می‌شود، گفت: مراکزی که غیر مجاز فعالیت می‌کنند در صورت دریافت نکردن مجوز، دستگاه‌هایشان جمع آوری می‌شود. همچنین برق مراکز غیرمجاز کشف شده قطع و به مراکز قضایی معرفی خواهد شد.

او در پایان بیان کرد: قطعا جرایم سنگینی از سوی قوه قضائیه برای افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند، لحاظ می‌شود و صنعت برق نیز بر اساس برآورد انرژی مصرفی معادل نرخ رمز ارز هزینه دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.