امکان پرداخت قسطی قبوض برق فراهم شد

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: چنانچه اشتباهی در بخش محاسبه قبض مشترکان رخ داده باشد اصلاح می‌شود و حتی در صورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض نیز میسر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ همایون حائری، معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به دستور ویژه وزیر نیرو به شرکت‌های توزیع سراسر کشور درخصوص بررسی قبض برق مشترکانی که در محاسبه قیمت ابهام دارند، با بیان اینکه رقم‌های بالای قبض برق در کمتر از ۳ درصد مشترکان بسیار پرمصرف دیده می‌شود، گفت: با بررسی قبض‌های صادرشده امسال در شرکت توانیر مشخص شده است که حدود ۸۲ درصد (۲۵ میلیون مشترک) کمتر از الگوی تعیین‌شده (در مناطق معتدل ۳۰۰ کیلووات‌ساعت) مصرف برق داشته‌اند که جا دارد از همکاری آنها در مدیریت پیک تابستان امسال قدردانی شود.

وی افزود: برای این گروه از مشترکان فقط ۷ درصد افزایش سالانه بر اساس مصوبه دولت اعمال شده است که قبض برق عمده این مشترکان رقم بسیار پایینی است.

حایری با بیان اینکه حدود ۱۵ درصد مشترکان، بین الگوی تعیین‌شده تا دوبرابر الگو مصرف داشته‌اند، گفت: این دسته از مشترکان علاوه بر افزایش سالانه ۷ درصد تعرفه، مشمول ۱۶ درصد افزایش به‌دلیل مصرف بالاتر از الگو شده‌اند و در مجموع ۲۳ درصد افزایش تعرفه در قبض آنها اعمال شده است.

برق

وی ادامه داد: بیشترین رقم قبض‌ها برای دسته سوم مشترکان خانگی بسیار پرمصرف صادر شده است که کمتر از ۳ درصد مشترکان معادل ۸۵۰ هزار مشترک را شامل می‌شود که بیش از دوبرابر الگو مصرف داشته‌اند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد: بهای برق این دسته از مشترکان نیز بر اساس قانون بودجه به‌صورت غیریارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین می‌شود و بنابراین فقط برای میزان مازاد از دو برابر الگوی مصرف بر اساس نرخ غیریارانه‌ای برق محاسبه می‌گردد.

حایری تأکید کرد: این گروه از مشترکان (کمتر از۳ درصد مشترکان خانگی) با اعمال روش‌های مدیریت مصرف به‌سهولت می‌توانند مصرف برق خود را به سطح الگوی مصرف کاهش دهند تا نه‌تنها شامل افزایش قیمت برق نشوند بلکه از کاهشی قابل ملاحظه در صورت‌حساب برق خود بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: چنانچه اشتباهی نیز در بخش محاسبه قبض مشترکان رخ داده باشد اصلاح می‌شود و حتی در صورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض نیز میسر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.