سقوط آزاد قیمت تلفن های شیائومی در بازارهای جهانی

همزمان با انتشار گزارش هایی در فضای آنلاین در خصوص افزایش موارد قفل شدن گوشی های مدل (Redmi) و (Mi) شیائومی در کشورها و سرزمین هایی که هدف تحریم های آمریکا قرار دارند، روند قیمت تلفن های این برند در کشور ریزشی شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بررسی ها حاکی از آن است سیاست‌های صادراتی شرکت چینی شیائومی برای صدور محصولات آن به کشورهایی که مشمول تحریم‌های ایالات متحده آمریکا می‌شوند محدودیت‌هایی قائل است.

این کشورها شامل جمهوری اسلامی ایران، کوبا، کره شمالی، تونس، سوریه و شبه جزیره کریمه می‌شوند. در روزهای اخیر گزارش‌های فراوانی در شبکه مجازی از غیرفعال شدن برخی از تلفن‌های همراه شرکت شیائومی در کوبا و سوریه منتشر شده است؛ در تصویرهایی که در فضای مجازی منتشر شده صفحه نمایش تلفن‌های همراه شرکت شیائومی به چشم می‌خورد که روی آن پیامی با این مضمون آمده که این دستگاه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی قفل شده است.

با وجود این تصویرها و خبرهایی که در این زمینه در رسانه‌ها منتشر شده محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل به ایرانیان توصیه کرده است که از این بابت نگران نباشند.

رصد قیمت ها در بازار تلفن های همراه حاکی از کاهش قیمت تلفن های همراه شیائومی در بازار همسو با انتشار اخباری مبنی بر قفل شدن تلفن های همراه این برند است؛ رصد روند قیمت های تلفن های همراه شیائومی در بازار نشان می دهد که تلفن همراه شیائومی رد می نوت ۱۰ از ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان در هفته گذشته امروز به ۵ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان رسیده است.

این ریزش قیمت ها به طور گسترده در بین تلفن های همراه شیائومی مشهود است به طوری که شیائومی mi ۱۱ lite در یک هفته اخیر نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۷ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان قیمت خورده است؛ در این بین اما مدل ردمی تلفن های همراه شیائومی نسبت به سایر مدل ها در این مدت کاهش قیمت بیشتری را تجربه کردند به طوری که قیمت شیائومی رد می نوت ۸ پرو از ۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان در هفته گذشته امروز به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

 شیائمی رد می نوت ۹ پرو نیز در حالی امروز ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت خورده است که این تلفن همراه در هفته گذشته به قیمت ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می شده است.

قیمت روز برخی از تلفن های همراه این برند در جدول زیر آمده است:

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.