ضربه سنگین چینی ‌ها به بازار رمز ارزها/ آیا باید منظر ریزش قیمت ها باشیم؟

بانک مرکزی چین (PBOC) از شهروندان این کشور درخواست کرد تا از استفاده ارزهای دیجیتال که هنوز در این کشور قانونی نشده اند و ارز بدون پشتوانه محسوب می شوند، خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بانک مرکزی چین (PBOC) از شهروندان این کشور درخواست کرد تا از استفاده ارزهای دیجیتال که هنوز در این کشور قانونی نشده اند و ارز بدون پشتوانه محسوب می شوند، خودداری کنند.

روزنامه پیپل دیلی به نقل از یین یوپینگ، معاون اداره خدمات مالی حمایت از مصرف کنندگان در بانک مرکزی چین، گفت: بار دیگر، ما به عموم مردم یادآوری می کنیم که خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای مجازی قانونی نیستند و از پشتوانه ارزش واقعی برخوردار نیستند.

یوپینگ گفت: معاملات ارزهای رمزنگاری شده صرفاً سرمایه گذاری سوداگرانه است. مردم باید به طور جدی متوجه میزان بالای خطر شوند، از آنها دور بمانند و از این طریق از کیف پول خود محافظت کنند.

بیت‌کوین

چین به طور فزاینده ای تلاش خود را برای ممنوعیت گردش ارزهای رمزنگاری شده در این کشور افزایش داده است.

در ماه مه، پکن موسسات مالی را از ارائه هرگونه خدمات مربوط به معاملات ارزهای رمزنگاری شده منع کرد و مجدداً ممنوعیت عرضه اولیه سکه که توسط بانک مرکزی در سال ۲۰۱۷ وضع شده بود را تمدید کرد.

دولت چین همچنین اخیراً استخراج ارزهای رمزنگاری شده داخلی-روشی برای انتشار سکه های مجازی جدید-در تعدادی از استان ها را غیرقانونی اعلام کرد ، که منجر به موجی از مهاجرت استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده از چین به آسیای مرکزی و آمریکای شمالی شد.

قبل از این سرکوب ها، چین بزرگترین استخراج کننده بیت کوین در جهان بود و تقریبا ۶۵ درصد ارزهای دیجیتال استخراج شده در سراسر جهان را به خود اختصاص داده بود.

در عین زمان، چین در حال توسعه ارز مجازی مختص خود است که با عنوان “یوان دیجیتال” یا e-CNY شناخته می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.