کمیسیون عمران، وحیدی را شایسته تصدی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص برنامه های دکتر وحیدی وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد و گفت: کمیسیون ایشان را شایسته تصدی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  عبد الجلال ایری در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران مجلس را در خصوص برنامه های دکتر احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور قرائت کرد.

متن گزارش به شرح زیر است:

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به ‌پیوست گزارش کمیسیون عمران در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای دکتر احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور به منظور قرائت در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران

مطابق ماده ۵۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در رابطه با عمران شهری، عمران روستایی و امور عمرانی شهرداری ها و دهیاری ها، وزارت کشور به عنوان وزارتخانه مرتبط با کمیسیون عمران وفق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی ارجاع و جلسه ای با حضور کلیه اعضا کمیسیون عمران برگزار گردید. در این جلسه وزیر پیشنهادی؛ سوابق، دیدگاه ها و برنامه های مدون خود را ارائه و اعضای کمیسیون دغدغه ها، اولویت ها و انتظارات خود را بیان نمودند.

شرح استعلامات

طی نامه شماره ۴۳۶۴۰/۵۲/د مورخ ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصالت مدرک تحصیلی ایشان استعلام و مدرک دکترای تخصصی مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی ایشان تایید شد.

مهمترین برنامه ها و تعهدات وزیر پیشنهادی در ارتباط با موضوعات تخصصی کمیسیون عبارتند از:
۱- توجه به عدالت جغرافیایی و کاهش شکاف مرکز و پیرامون از طریق نقشآفرینی در تعریف پروژه های عمرانی
۲- استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرحهای عمران و توسعه امور شهری و روستایی
۳- بازنگری در سیاستهای حوزه حمل ونقل درون شهری
۴- انجام وظایف پشتیبانی، هماهنگی، نظارت در امور شهرداریها بر اساس قوانین و مقررات مربوط به منظور بهبود مدیریت و آموزش کارکنان شهرداریها
۵- ساماندهی حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی با توزیع مناسب امکانات در شهرهای کوچک
۶- آسیب شناسی وضع موجود در پیشرفت پروژه های عمرانی
۷- تقویت نقش شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور
۸- برنامه ریزی جهت احیا بافت های فرسوده
۹- تهیه طرح جامع خطرپذیری و آسیب پذیری کشور در برابر بلایا و حوادث طبیعی
۱۰- برگزاری منظم جلسات شورای عالی مدیریت بحران
۱۱- برنامه ریزی به منظور پیاده سازی طرح های پیشگیرانه
۱۲- تقویت سازمان مدیریت بحران بهویژه از طریق بازبینی در روابط بخشی و بین بخشی موجود بررسی معیارهای برنامه جناب آقای وحیدی
در حدود ۴۰ عنوان برنامه در حوزه عمران شهرها و روستاها و مدیریت بحران در برنامه پیشنهادی ایشان تدوین شده است که از لحاظ تناسب، واقع گرایی، صراحت، انسجام، جامعیت و آینده نگری مطلوب و از لحاظ شفافیت، سنجش پذیری و زمانبندی متوسط ارزیابی گردید.
انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی، انطباق با قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام، برنامه ششم توسعه و قوانین تکلیفی وزارتخانه ذیربط کاملا همسو و مرتبط ارزیابی گردید.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی
با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان در سمت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی، برنامه های پیشنهادی، کمیسیون ایشان را در خصوص قانونمندی و قانون‌گرایی، انتخاب و به کارگیری مدیران صالح و کارآمد، عدالت، مبارزه‌طلبی با فساد و افزون‌طلبی، سبک و شیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و مردم‌گرایی و تعامل با نمایندگان مجلس، فردی توانمند و شایسته ارزیابی نمود.
نتیجه گیری کمیسیون
کمیسیون ایشان را شایسته تصدی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.
ملاحظات ویژه
۳ ملاحظه ویژه وجود دارد یکی در ارتباط با همکاری با وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، ساماندهی ستاد مدیریت بحران و توجه ویژه به حمل و نقل عمومی درون شهری.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.