گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت:

وزیر پیشنهادی صمت مورد تایید اکثریت مطلق آراء کمیسیون صنایع و معادن

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش این کمیسیون درخصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های وی را تا 74 درصد منطبق و همسو با اسناد بالادستی اعلام کرد و از تایید وی توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا، به دنبال جلسات بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس جمهور، صبح امروز (۲ شهریور ) جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، در ابتدای جلسه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون درباره برنامه‌ها و صلاحیت سیدرضا فاطمی‌امین را قرائت کرد.

در این گزارش ضمن بیان تایید استعلام مدارک تحصیلی، به مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبردهای وزیر پیشنهادی شامل اصلاح ساختار تولید و تجارت، ارتقاء همکاری بین‌بنگاهی، اصلاح سازوکار بازار و تنظیم بازار ،اشاره شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش به برنامه‌های کوتاه مدت وزیر پیشنهادی اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه‌ها در سه سطح بهبود تنظیم بازار، افزایش صادرات و پشتیبانی و رفع موانع تولید (در ۲ سطح عمومی و ویژه) درنظر گرفته شده است، به ارائه ۳۶ پروژه تحول در برنامه فاطمی‌امین اشاره کرد.

پروژه های زیرساختی توانمندسازی، پروژه های تحول و هماهنگی صنایع کشور، صنایع برق آبی، خودروسازی، لوازم خانگی، ماشین سازی و صنایع معدنی و پروژه های تکمیلی و آمایشی از جمله مواردی بود که در گزارش قرائت شده به آن‌ها اشاره شد.

روح الله عباسپور در ادامه سخنرانی خود و با استناد به گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی صمت را از نظر کارآمدی، تحول گرایی، مسئله محوری، چابک سازی، توازن بخشی و منطقه ای و همچنین توجه به پیشرفت شتابان، مناسب توصیف کرد و افزود: بررسی‌های کمیسیون در خصوص تطابق برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی نشان می‌دهد ۳۷ درصد از برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر منطبق و ۳۷ درصد نیز همسو است ( مجموع ۷۴ درصد)؛ و در ۲۶ درصد موارد نیز به احکام اشاره ای نشده است.

عباسپور با تاکید بر اینکه فاطمی‌امین به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت، با اکثریت آراء اعضا کمیسیون صنایع و معادن مورد قبول قرار گرفته است گفت: در خصوص توانمندسازی ایشان برای تصدی وزارت صنعت، معدن وتجارت رأی گیری به عمل آمد و صلاحیت ایشان با اکثریت مطلق آراء مورد تائید قرار گرفت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.