با حضور وزیر برگزار شد:

بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف افتتاح شد

بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری اقتصا‌د آینده رضا رحمانی وزیر صنعت صبح امروز با حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف را افتتاح کرد.

رحمانی در ادامه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران درباره موضوع پیمان سپاری ارزی و آخرین تصمیم وزارت صنعت در این باره اظهار کرد: یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مدت بازگشت ارز و پیمان‌هایشان بوده است که ما گفتیم دوستان در فرصت پیش آمده در نمایشگاه در این باره به جمع‌بندی برسند.

وی افزود: ما در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان فرش با بانک مرکزی رایزنی‌هایی را انجام دادیم و در خواست کردیم پیمان‌ سپاری‌ ها از ۷ ماه به ۱۲ ماه افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه با اعمال تحریم‌ها صادرات فرش ایران به آمریکا کاهش پیدا کرده از این رو وزارت صنعت برای این موضوع برنامه خاصی دارد یا خیر تصریح کرد: به طور طبیعی همیشه این روند وجود دارد چرا که فرش ایرانی همواره مشتریان خاص خود را دارد از این رو کسانی که تمایل به خرید فرش ایرانی دارند از طروق مختلف وارد عمل می‌شوند.

رحمانی تاکید کرد: ما امکان بازاریابی جدید را در حوزه فرش داریم و این روند در شرق آسیا شروع شده اما ما باید سلایق آنها را در نطر بگیریم که این روند در حال حاضر تولیدکنندگان به این نقطه رسیدند.

وی گفت: تولیدات فرش شیراز در حال حاضر بستر خوبی برای صادرات دارد از این رو صادرات ما می‌تواند بیشتر از این توسعه پیدا کند و جایگزین کشورهایی را که از فرش ایرانی محروح شدند پیدا کند.

وزیر صنعت اظهار کرد: حضور سفرا و مقامات کشورهای خارجی در طول این نمایشگاه در شرایط تحریم‌ها زبانزد است و تا به این لحظه ۱۴ سفیر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی تاکید کرد: مهم ترین مشکل ما در وضعیت فعلی بحث تامین اولیه است که ما درصدد رفع آن هستیم و قرار است دوستان در جمع‌بندی این نمایشگاه مشکلات را به ما بگویند تا درصدد حل آنها برآییم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.