نشست خبری مدیرعامل شرکت راه آهن:

احداث خط دوم نظر آباد شمسی در 5 ماهه نخست سال جاری

مدیرعامل شرکت راه آهن از احداث خط دوم نظرآباد شمسی به طول ۵۴ کیلومتر و ارژنگ به طول ۴۶ متر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رخداد اقتصادی سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ما در طول فعالیت خود در پنج ماه نخست سال توانستیم خط دوم نظرآباد شمسی به طول ۵۴ کیلومتر و ارژنگ به طول ۴۶ متر را احداث کردیم.

وی افزود: همچنین ما اخیرا مرکز cts یزد را راه‌اندازی کردیم و احداث ۵۹ کیلومتر خطوط ریلی آنتی را آغاز کردیم.

مدیر عامل راه‌آهن کشور با بیان اینکه حدود ۲۱۳ انواع واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شده است تصریح کرد: بیشتر این واگن‌ها یا در داخل تولید شدند یا روند بازسازی آنها توسط شرکت‌های داخلی صورت گرفته است.

رسولی اشاره کرد: ما از اردیبهشت ماه کارگروه ویژه‌ای را با وزارت صنعت و معدن تشکیل دادیم از این رو درصدد هستیم که تا آنجایی که امکان دارد در تولید قطعات و واگن از ظرفیت‌های داخلی بهره ببریم از این رو طلق توافقی که صورت گرفته قرار است ۹۷۴ واگن در داخل کشور تولید شود که در این راستا ما توانستیم با دوبانک در جهت تخصیص اعتبار تفاهم‌نامه امضا کنیم و درصدد هستیم با ۲ بانک دیگر نیز پیرامون ساخت واگن قرارداد امضا کنیم.

وی تاکید کرد: ما تا به امروز ۵۴۰ میلیارد تومان قرارداد را تا به امروز برای ساخت واگن امضا کردیم که این مبلغ از مجموعه بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی است که ما درصدد تامین مابقی این اعتبارات از سوی دو بانک دیگر هستیم.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ۳۹۰۰ واگن را در سامانه ماده ۱۲ ثبت کردیم گفت: ما در حال حاضر با توجه به افزایش تولید داخلی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی توانستیم در جهت مقابله با تحریم‌کنندگان که مواد اولیه را گران کردند وارد عمل شویم.

رسولی در ادامه پیرامون خدمات راه‌آهن برای مراسم اربعین امسال اظهار کرد: بدون شک ما امسال به مانند ادوار گذشته در جهت جابه‌جایی مسافر از خطوط ریلی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و درصددیم علاوه بر مسیر خرمشهر اقدامات لازم برای جابه‌جای مسافر از کرمانشاه را نیز محقق کنیم.

وی در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی روز گذشته در ایستگاه شوراب توضیح داد: در این منطقه معمولا واگن‌های بالای ۵۰ سال نگه‌داری می‌شود که براثر حادثه روز گذشته ۶۷ دستگاه دچار حریق شدند و علت حادثه هنوز مشخص نشده است.

مدیرعامل راه‌آهن کشور با بیان اینکه پروژه قبلی تهران-مشهد به دلیل عدم تعهد طرف چینی هنوز بلاتکلیف است تصریح کرد: امسال ما در موضوع جابه‌جایی مسافر رشد قابل قبولی داشتیم و ما توانستیم در این راستا ۳/۸ درصد رشد داشته باشیم اما در حوزه حمل و نقل به دلیل مسدود بودن مسیر شمال و جنوب در پی سیلابی که رخ داد با کاهش رو به رو بودیم.

رسولی درباره روند احداث قطار سریع‌السیر تهران به اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات مربوط به احداث این پروژه به عهده شرکت ساخت است و هیئت وزیران نیز مصوبه‌ای را در این راستا تصویب کرده از این رو امیدوارم بسترهای لازم به خصوص در حوزه اعتبار برای تکمیل این پروژه فراهم شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی قطار شلمچه-بصره موضوع اصلی نشست سه جانبه مدیران راه‌آهن ایران،عراق و سوریه بود گفت: قرار است بنیاد مستضعفان تامین کننده مالی این پروژه باشد و اگر در پرداخت اقساط این پروژه مشکل و تاخیری پیش آید از محل درآمد این خط باید اقساط پرداخت شود.

مدیر شرکت راه‌آهن در ادامه افزود: اینکه عده‌ای به دنبال واردات واگن به کشور هستند موضوعی جدید است و بنده از آن اطلاعی ندارم چرا که خریداران واگن در کشور ما بخش‌های غیردولتی هستند.

رسولی درباره ارائه خدمان چارتری در خطوط ریلی تاکید کرد: اساسا در راه‌آهن نحوه جابه‌جایی مسافر برعهده شرکت‌های ریلی است و آنها می‌توانند در ارائه خدمات به انواع مختلف از جمله چارتری اقدام کنند که این موضوع از نظر ما مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه دلیل تاخیر راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا تعویض خطوط ریلی در ترکیه بود تصریح کرد: در حال حاضر این خط ریلی بدون هیچ مشکلی و با ظرفیت کامل یعنی ۲۵۰ نفر هفته‌ای یکبار در تردد است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام اینکه میزان تاخیر حرکت قطارها زیر ۳۰ دقیقه است گفت: ما درصد هستیم بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.