عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اقتصاد آینده:

آمار و ارقام مربوط به فرار مالیاتی بیش از ۲۰ هزار میلیارد است/ ساختار نظام مالیاتی کشور باید تغییر کند

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: آمار و ارقام منتشر شده حکایت از وجود بیش از ۲۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور است.

عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری  رخداد اقتصادی درباره عدم پرداخت مالیات از سوی برخی از مشاغل موجود در مور اظهار کرد: در حال حاضر در نظام مالیاتی کشور ما بیشترین فشار بر روی بخش‌های شفاف مالیاتی است از این رو برای بهبو این اوضاع و شناسایی تمامی واحدهای تولیدی و مشاغل مختلف باید با در جهت اداره این وضعیت وارد عمل شد.

وی افزود: بخش‌های تاریک و خاکستری اقتصاد ما در وضعیت فعلی مالیات گرفته نمی‌شود  از این رو ما بیشتر تمرکز خود را بر روی نهادهایی که مالیات دریافت نمی‌کنند متمرکز کنیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: ما باید در جهت توسعه و بسط پایه‌ها پایگاه‌های مالیاتی در کشور وارد عمل شویم و از نهادها، موسسات و افرادی که تا به امروز مالیات ندادند مالیات دریافت کنیم.

آرگون خاطرنشان کرد: ما باید  گردش مالی که در حال حاضر در کشور وجود دارد را مورد شناسایی دقیق قرار دهیم تا پرونده تمامی مالیات دهندگان و طیف‌هایی که مالیات نمی‌دهند مشخص شود.

وی تاکید کرد: امروز کسانی که مالیات می‌دهند از بی‌عدالتی و اجحافی که در حقشان می‌شود دلخور و ناراحت هستند و نسبت به مالیاتی که پرداخت می‌کنند آگاهی دقیقی ندارند و این رویه از نظر ما غلط است.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: باید سازمان مالیاتی با یک رویکرد مبتنی بر بررسی اطلاعات در جهت دریافت مالیات اقدام کند از این رو نظام اقتصادی کشور در وضعیت فعلی باید چتر خود را باز کند و به سراغ کسانی برود که تا به امروز مالیاتی پرداخت نکردند.

آرگون با بیان اینکه به اعتقاد من بسیاری از فعالین اقتصادی مالیات نمی‌دهند اظهار کرد: ما بیش از ۲۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی داریم که باید جلوی آن گرفته شود چراکه اگر این  وضعیت برطرف شود ما یک اقتصاد غیرنفتی توانمندی خواهیم داشت از این رو اگر عدالت در نظام مالیاتی کشور برپا شود ما وضعیت بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.