وزیر کشور خبر داد:

تصمیم‌گیری درباره تعطیلات کرونایی؛ در جلسات بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا/بررسی افزایش جریمه‌ها

وزیر کشور از تصمیم گیری درباره تعطیلی کرونایی؛ در جلسات بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ عبدالرضا رحمانی فضلی رییس قرارگاه مقابله با کرونا در پایان جلسه این قرارگاه گفت: با توجه به اینکه یکسال و نیم است به دلیل بیماری کرونا تحت فشار هستیم همچنین حدود سه سال است که در شرایط تحریمی و مشکلات ناشی از این‌ها هستیم به‌گونه‌ای که هرگونه اقدام در این زمینه باید هوشمندانه، دقیق و هدفمند باشد.

وی ادامه داد: بحث‌هایی در جلسه شد و همه دوستان مباحث خود را مطرح کردند. تجربه‌های جهانی نیز مطرح شد. همه این‌ها نشان داد که تعطیلات نیز یکی از راه‌ها و اقدامات اثرگذار است اما انجام این کار احتیاج به مقدمات، تمهیدات، برنامه‌ریزی، اقناع‌سازی و همراه‌سازی همه مسئولان و به ویژه همه مردم را دارد.

رییس قرارگاه مقابله با کرونا تصریح کرد: اگر این موضوع به صورت دقیق و هوشمندانه برنامه‌ریزی نشود چه بسا نتوانیم با دادن هزینه‌های بسیار بالای اقتصادی و اجتماعی به هدف خود برسیم. از همین‌رو  مقرر شد نسبت به این موضوع مطالعه دقیق‌تر صورت بگیرد و در روزهای آینده این موضوع را جدی‌تر در ستاد مطرح کنیم و در آنجا تصمیم‌گیری شود ولی همه ابعاد موضوع دیده شود.

وی ادامه داد: ارزش قائل شدن، حمایت کردن و قددرانی و احترام به تمام کادر درمان که در یک سال و نیم گذشته درگیر این موضوع هستند باید انجام شود و باید کمک کنیم تا آن‌ها در شرایط بهتر باشند. از همین‌رو قرار شد از نظر مکان، دارو، امکانات مالی و مادی دکتر نمکی بازنگری داشته باشند و این موضوعات نیز در ستاد مطرح و بررسی شود.

رحمانی فضلی با اشاره به جرائم کرونایی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه مطرح شد موضوع جرائم کرونایی بود. باید جرائم و شرایط کنترلی را با پیشنهادات جدید موثرتر کنیم. با توجه به اینکه نوع جرائم با تخلفات هماهنگی ندارد باید به گونه‌ای این جرائم تنظیم شود که تاثیرگذاری آن بالا باشد  از همین‌رو مقرر شد اصناف در زمینه صنوف و نیروی انتظامی برای جرائم تردد پیشنهادات خود را به ما بدهند.

رییس قرارگاه مقابله با کرونا درباره مشکلات دارویی گفت: به گفته وزیر بهداشت در زمینه تامین دارو و امکانات در کشور هیچ مشکلی نیست و جای نگرانی وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رحمانی‌فضلی همچنین درباره واکسیناسیون گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه نیز بحث واکسیناسیون بود. در این جلسه همه تاکید داشتند در کنار رعایت پروتکل‌ها موضوع واکسیناسیون بسیار مهم است. خوشبختانه ما توانستیم از تزریق روزانه ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دُز واکسن به روزانه تا ۴۰۰  الی ۵۰۰ هزار دُز واکسن برسیم. برای افزایش میزان واکسیناسیون نیز مقرر شد تا دستگاه‌ها کمک کنند و این رقم افزایش پیدا کند. خوشبختانه در تامین واکسن نیز مشکلی نیست. در زمینه تولید واکسن داخلی از هفته دیگر تولید قابل قبولی خواهیم داشت و به یک میلیون تا یک میلیون و دویست تولید نیز ممکن است در هفته برسد.

وی ادامه داد: در کنار واردات و تولید داخل دوستان اعلام کردند که برای واکسیناسیون برای تزریق روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دُز واکسن مشکلی نداریم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه کارهایی که اتفاق می‌افتد باز هم برمی‌گردد به نحوه تلقی مردم از این موضوع و همچنین نحوه  همکاری در رعایت پروتکل‌ها. موضوع کرونا بزرگترین ریسک را برای همه فراهم آورده است و آن ریسک هم ریسک جان باختن است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: حیف است که ما شاهد باشیم هر روز تعدادی از مردم عزیزمان فوت می‌کنند. همه مواردی که مطرح می‌شود مقدمه و الزامش رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم است. مردم رعایت کنند که ماسک بزنند در تجمعات حضور نداشته باشند و از دورهمی پرهیز کنند. ما از مردم می‌‌خواهیم تا ما را در این زمینه  یاری دهند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به این تصور غلط که اگر کسی واکسن بزند دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شود، گفت:  تمام  پزشکان و متخصصان در همه دنیا بر این مسئله تاکید دارند که واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود، هرچند ابتلا را سبک می‌کند.  اما اگر کسی بیمار زمینه‌ای داشته باشد و مبتلا شود حتی اگر واکسن زده باشد امکان اینکه جان خود را باز هم از دست بدهد، وجود دارد بنابراین تلقی غلط رویین‌تن شدن با واکسن را کنار بگذارید. همه آن‌هایی که  واکسن را زده‌اند شرایط را عادی ندانند. امیدواریم با رعایت همه مردم شرایط را  به نحو احسن پیش‌ ببریم.

وی همچنین درباره برگزاری مراسم محرم گفت: درباره محرم کمیته امنیتی انتظامی تصمیمات خوبی گرفته‌اند. پروتکل‌ها از سوی وزارت بهداشت پیشنهاد شده و تصویب شده است. این پروتکل‌ها به همه جوامع مذهبی اعم از هیات‌ها و مساجد و هر جایی که تجمع است ابلاغ شده است. سازمان تبلیغات نیز متولی و مسئول رعایت پروتکل‌ها است و باید هیات‌ها و مساجد و متدینین را  توجیه کند. عمدتا باید مراسم در فضای باز به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌ها انجام شود امیدواریم همه مردم در این ایام پروتکل‌ها را رعایت کنند تا بتوانیم در کنار مراسم و عزاداری‌‌ها سلامت مردم را نیز تامین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.