کشتی پایا با ۲هزارتن بار به سمت بندرآستاراخان در حال حرکت است

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: کشتی “پایا” متعلق به کشتیرانی دریای خزر با ۲ هزار تن بار و آبخور سه و نیم متری در حال حاضر با سرعت بالای 4.5 گره دریایی به سمت بندر آستاراخان در حال حرکت است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی کشتیرانی خزر «کاپیتان داود تفتی» افزود: به دنبال انتشار خبری مبنی بر به گل نشستن کشتی “پایا” در کانال ولگا، این کشتی دیروز به علت جزر در کانال به مدت یک ساعت کف دریا را به صورت جزئی لمس کرده بود که بعد از یک ساعت با آب بالا آمدن آب کانال کشتی بدون هیچگونه کمک از یدک کش و با نیروی خود کشتی در مسیر کانال ادامه حرکت داد.

 وی در ادامه تصریح کرد: در کانال ولگا به علت عمق کم آب و همچنین مشکلات ناشی از جزر و مد و در فصل زمستان به دلیل  مشکلات یخبندان، کشتی‌ها در بعضی از مواقع در ساعاتی محدود کف دریا را لمس کرده و با بالا آمدن آب  دریا و در بعضی مواقع خاص با توجه به سایز کشتی و میزان فرو رفتگی در گِل  با کمک یدک کش  بیرون آمده و به مسیر خود ادامه می دهند.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه جنس کف کانال لجن می‌باشد در اینگونه مواقع خطر خاصی برای کشتی‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.