افزایش 565 درصدی ارزش پرتفوی بورسی تاصیکو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین از افزایش 565 درصدی ارزش پرتفوی بورسی تاصیکو طی 2 سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری صدرتامین؛ غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل تاصیکو در خصوص افزایش سرمایه هلدینگ و شرکت های تابعه طی 2 سال گذشته، گفت: سرمایه هلدینگ از مبلغ 2.000 میلیارد تومان به 3100 میلیارد تومان در سال 1399 رسیده است و با هماهنگی شستا طی برنامه ریزی های انجام گرفته به 4 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

رشد 140 درصدی افزایش سرمایه شرکت های فرعی

وی ادامه داد: همچنین مجموع افزایش سرمایه های شرکت های فرعی از 420 میلیارد تومان در سال 1398 به 1008 میلیارد تومان در سال 1399 رسیده است که این میزان نشان از رشد 140 درصدی دارد.

بنا به گفته سلیمانی، تاصیکو قصد دارد در سال 1400 طی برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه، مجموع سرمایه های شرکت های فرعی را به بیش از 2000 میلیارد تومان برساند.
مدیرعامل تاصیکو بیان داشت: بررسی های کارشناسی و تحلیل شرایط یکی از عمده اقدامات همکاران ما در معاونت برنامه ریزی و توسعه هلدینگ بوده است به طوری که براساس آخرین گزارش دریافتی حدودا در تمامی شرکت های مدیریتی شاهد افزایش سرمایه از طریق ساز و کار های بازار سرمایه بوده ایم.

رشد 501 درصدی ارزش کل بازار هلدینگ

سلیمانی به شفاف سازی در مجموعه صدر تامین و شرکت های تابعه اشاره کرد و بیان داشت: طی 2 سال گذشته تا به امروز تمامی اقدامات ما در سامانه های نظارتی با تاکید ویژه بر سامانه های سازمان بورس اوراق بهادار درج شده است و اخبار هلدینگ و شرکت های تابعه در رسانه های گروهی منتشر شده است.

وی در ادامه صحبت های خود در خصوص شفاف سازی به پرتفوی بورسی تاصیکو اشاره کرد و گفت: سهم پورتفوی بورسی تاصیکو با عرضه شرکت زغال سنگ پروده طبس در تاریخ 15 بهمن ماه سال 1399 در فرابورس به 99 درصد از کل پرتفوی صدرتامین رسیده است.

بازده بیش از 80 درصدی سهام کزغال

وی گفت: شرکت زغال سنگ پروده طبس یکی از بهترین شرکت های زغال سنگ در منطقه به شمار می آید و خوشبختانه از ابتدای عرضه تا به امروز این سهم با استقبال قابل توجه سهام داران مواجه شده است و بازده بیش از 80 درصدی را در شرایط نابسامان بازار سرمایه به همراه داشته است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ارقام به ثبت رسیده حاصل تلاش کار تیمی در ستاد صدرتامین بوده است به طوری که با بررسی اعداد می توانید رشد 565 درصدی ارزش پورتفوی بورسی هلدینگ از مبلغ 7.043 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال 1398 به مبلغ 46.861 میلیارد تومان در اردیبهشت سال 1400 و رشد 501 درصدی ارزش کل بازار هلدینگ از مبلغ 5.094 میلیارد تومان از سال 1398 به مبلغ 30.659 میلیارد تومان در خرداد 1400 مشاهده کنید.

وی خاطرنشان کرد: درصورت بهره برداری از شرکت های توسعه معادن پارس تامین و توسعه معادن طلای کردستان تا چندی دیگر خبرهای خوشی برای سهام داران و ذینفعان مجموعه صدرتامین خواهیم داشت که از سوی روابط عمومی هلدینگ و سامانه کدال اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.