مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین خبر داد؛

حرکت بزرگ شستا برای تامین شیر مورد نیاز کشور/ احداث ۲۰ پروژه در حوزه دامپروری

نجفی گفت: رشد دو و نیم برابری گزارشات حسابرسی مقبول شرکت‌های تابعه در سال 99از 40% سال 97 به 100% ،حل و فصل پرونده‌های مالیاتی سنواتی و تسویه حساب و دریافت برگ قطعی تسویه از دارایی و برگزاری مجامع هلدینگ و شرکت‌های تابعه زودتر از سنوات گذشته از دیگر دستاوردهای این هلدینگ در راستای ارتقای شفافیت و بهبود عملکرد است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ «کوروش نجفی پاشاکی» مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ضمن به ارائه گزارشی از فعالیت و عملکرد این شرکت در حوزه دامپروری و تامین لبنیات کشور اشاره و اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، در راستای جهت گیری کلان ‏شستا در تأمین ۱۰ درصد شیر مورد نیاز کشور به عنوان یک محصول ‏استراتژیک اقدام به احداث ۲۰ پروژه ‏در ابعاد گاوداری ۶۰۰۰ رأسی در نقاط مختلف کشور نموده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت شیر به عنوان یک ماده غذایی استراتژيك که نقش کلیدی در تأمین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت افراد جامعه دارد و از سوی دیگر ایفای نقش در کاهش فاصله بین مصرف سرانه شیر کشور با استانداردهای جهانی، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین براساس سیاست‌ها و راهبردهای کلان شستا، به تحقق «تولید یک میلیون تن شیر در سال» را به عنوان هدف راهبردی خود در نظر گرفته است.

کوروش نجفی تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین در این راستا در دو سال گذشته اقدام به ایجاد و توسعه ۲۰ پروژه بزرگ دامداری صنعتی گاو شیری کرده است که عمدتاً در مناطق مستعد کم برخوردار اجرا می‌شوند و علاوه بر تأمین شیر مورد نیاز جامعه، موجب اشتغالزایی در این مناطق و همسو با سیاست کلان کشور در خصوص توسعه عدالت محوری می باشد.

شستا

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین با بیان اینکه ب تعدادی از این پروژه ها در زمینه دامداری صنعتی گاو شیری در مراحل پایانی خود می‌باشند، یادآور شد: در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید که پروژه دامپروری 6 هزار راسی ماکو به عنوان بزرگترین پروژه در منطقه ازاد ماکو یکی از این پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: احداث مزرعه پرورش گاو شیری ، در زمينی به مساحت 106 هكتار، با هدف اصلی تولید شیر جهت تامین خوراک واحدهای شیر خشك و لبنیات با توليد 36,000 تن شير در سال و اشتغالی زایی مستقیم برای 130 نفر از جمله اهداف پروژه ماکو می باشد. پروژه دلفان نیز با هدف پرورش دام شیری با ظرفیت 3,000 راسی مولد، در زمینی به مساحت 54 هکتار واقع در شهرستان دلفان استان لرستان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: احداث مزرعه پرورش گاو شیری در شهرستان رزن در استان همدان هم در زمینی به مساحت 60 هکتار در حال اجراست وپروژه مذکور با ظرفیت 3,000 رأس دام مولد، زمینه اشتغال مستقیم 130 نفر در این منطقه کم برخوردار را فراهم خواهد نمود. ظرفیت سالانه تولیدی شیر در این پروژه 36,000 تن می‌باشد همچنین مشابه همین پروژه پردر زمینی به مساحت 103 هكتار در منطقه شيروان استان خراسان شمالی با ظرفيت 3,000 رأسی دام مولد و توليد ساليانه 36,000 تن شير در حال احداث است.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ادامه داد: در راستای تكميل زنجيره ارزش، پروژه راهبردی و با توجه به وجود چندين دامداری صنعتی شيری در داخل هلدينگ و هدف توليد يك ميليون تن شير در سال و اهميت توازن بين عرضه و تقاضا، پروژه احداث کارخانه شیرخشک بروجرد جهت توليد شير خشك و خامه تعريف شد و اين پروژه در شهر بروجرد در زمينی به مساحت 15 هكتار با ظرفيت 5,870 تن شير خشك و 5,600 تن خامه 40 درصد با تامين تمامی زيرساخت‌های مورد نياز و با پيشرفت فيزيكی 90 درصدی در حال اتمام می‌باشد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.