حسنوند تشریح کرد؛

جزئیات تصمیمات و اقدامات در جهت رفع بحران آبی خوزستان/ از تامین اعتبار آنی برای پروژه‌ها تا حمل آب با تانکر و رهاسازی آب

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی جزئیات اقدامات و تصمیمات اخیر مسئولان برای رفع بحران آب در استان خوزستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به تنش های آبی که در استان خوزستان در چند روز گذشته رخ داده است گفت: پس از اتفاقاتی که رخ داد رئیس مجلس به کمیسیون انرژی ماموریت داد تا این موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه برای بررسی این موضوع سفری را با تعدادی از مسئولان دستگاه قضا و هیئت دولت به خوزستان داشتیم، ادامه داد: در جلساتی که با مدیران استانی،استاندار و شورای تامین و سایر دست اندرکاران داشتیم چند موضوع مورد بررسی و مد نظر قرار گرفت.

نماینده اندیمشک در مجلس تصریح کرد: نکته اول تامین آب شرب مردم در مناطقی بود که دچار کم‌آبی و بی‌آبی شدند که این موضوع تقسیم شد تحت عنوان موضوع اقدام عاجل و آنی که نیازمند منابع مالی بود که در جلسه دیروز این منابع تصویب شد و مقرر شد این منابع در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت نیز تصویب شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بخشی از اقدامات میان مدت است، عنوان کرد: باید برای این اقدامات منابع مالی تامین شود تا در آینده با همچنین مشکلاتی مواجه نشویم که درباره این این موارد نیز در جلسه روز گذشته مصوباتی داشتیم و قرار شد به هیئت دولت ابلاغ شود.

حسنوند عنوان کرد:در اقدامات آنی یک سری پروژه هایی هستند که با تزریق یک اعتبار می توان آنها را به مدار آورد و مشکل مناطق کم آب را برطرف کرد، از طرف دیگر تامین آب از طریق تانکر ها است که حتماً هزینه‌های حمل آب با تانکر ها باید تامین شود که در جلسه دیروز مبالغی برای این کار تصویب شد.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته درباره پرداخت خسارت کشاورزان که در سنوات گذشته باقی مانده و در حال حاضر نیز خسارت های به آنها وارد شده است بحث و تبادل نظر شد، گفت: پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شد که دو موضوع نیز مورد توجه قرار گرفت که اولین موضوع تامین آب از سدها برای پایین دست به ویژه دشت آزادگان است که باید رهاسازی آب صورت گیرد البته از روز چهارشنبه خروجی آب کرخه از ۷۵ متر مکعب به ۱۳۰ متر مکعب رسیده است که قرار شد با کار کارشناسی اگر ممکن بود رهاسازی آب بیشتری صورت گیرد.

نماینده اندیمشک در مجلس تصریح کرد: موضوع دوم که مورد توجه قرار گرفت بحث پروژه های بالادستی دز و کارون بود که قرار شد مسئولان وزارت نیرو اغنا سازی اطلاع رسانی دقیق و به موقع و صحیح درباره آنها انجام دهند تا تنشی در این زمینه به وجود نیاید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس وی با بیان اینکه جلسات برای حل مشکل کم آبی در خوزستان ادامه خواهد داشت تا به صورت زیربنایی و اساسی مشکلات را حل کنیم ،اظهار داشت: قرار شد کارگروهی با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شکل گیرد تا در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم راهکارهایی برای حل مشکل آب،فاضلاب و ریزگردهای خوزستان ارائه شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.