مگفا راه گذار از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دیجیتال است

برنامه مشاور با موضوع معرفی فرصت های سرمایه گذاری برای ایرانیان خارج از کشور و با حضور حمید قاطع نائب رییس هیئت مدیره مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا)، از شبکه جهانی جام جم به صورت زنده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ حمید قاطع، نائب رییس و عضو هیات مدیره مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا)، با بیان اینکه مگفا به عنون محرکی برای کسب کارهای سنتی برای گذار به سمت اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان به شمار می رود، گفت: هر چند که در ابتدا صنعتگران برای به روز شدن مقاومت نشان می دادند اما امروزه با سودآوری که اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان برای صنایع به همراه داشته است، استقبال خوبی از این موضوع می شود.

وی ادامه داد: نمونه بازر استقبال مردم از فناوری های روز و اقتصاد دیجیتال را در حوزه حمل و نقل امروز شاهد هستیم و از آنجایی که نمونه های کسب و کار ای فناور محور در خارج از کشور وجود دارد لذا از انتقال این فناوری ها به جهت ارزش آفرینی استقبال خوبی به عمل خواهد آمد.

قاطع در پاسخ به این پرسش که عوامل کاهش دهنده ریسک پذیری در سرمایه گذاری شامل چه مواردی است، گفت: طبیعتا مطالعات امکان سنجی از ضروریات هر نوع سرمایه گذاری برای کاهش ریسک محسوب می شود در هر نوع فعالیت اقتصادی یک درصدی از ریسک وجود دارد با این وجود سرمایه گذاری هایی که ریسک بالاتری دارند سود بیشتری نیز به همراه دارند.

نائب رییس و عضو هیات مدیره مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا)، نقش حاکمیت را وضع قوانین برای کاهش ریسک سرمایه گذاری دانست و گفت: اکنون صندوق های خطر پذیر از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهویی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تشکیل شده است.

قاطع در ادامه خاطر نشان کرد: بسیار خرسندیم که رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم در اولین مصاحبه مطبوعاتی حمایت لازم از ایرانیان خارج از کشور را اعلام داشتند و هر گونه سرمایه گذاری برای اشتغال با ایجاد قوانین برای ایرانیان خارج از کشور تسهیل خواهد شد که این موضوع می تواند نوید بخش گسترش بسیاری از فعالیت ها و سرمایه گذاری های خارجی خواهد بود.

نائب رییس هیئت مدیره مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا) مهمترین مشکلات صادرات کشور را موانع ایجاد شده به دلیل عدم مدیریت دانست و گفت: تحریم به تنهایی تنها دلیل مشکلات تولید و صادرات کشور نیست و این ما هستیم که باید با مدیریت درست تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. به عنوان نمونه با تکنولوژی رمز ارز می توان مشکل صادرات خیلی از صنعتگران را حل کرد که در سال و نیم گذشته بانک مرکزی این موضوع را نادیده گرفت.

قاطع در پاسخ به این پرسش که برخی سرمایه گذاران با مشکل بلوکه شدن پول در بانک های ایرانی مواجه شده اند چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: نگاه دولت جدید نگاه حل مسئله است و اگر سرمایه گذران از طریق وزارت اقتصاد و مرکز جذب سرمایه های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران اقدام نمایند با مشکل بلوکه شدن پول مواجه نخواهند شد و در صورت مشخص شدن سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی این مشکل بانکی را رفع خواهد کرد.

قاطع به تضمین سرمایه گذرای برای ایرانیان خارج از کشور توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی اشاره کرد و گفت: حدود 7 میلیون ایرانی خارج از کشور وجود دارد که این افراد با توجه به زادگاه خود با همکاری و مشارکت یکدیگر می توانند سرمایه گذاری داشته باشند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.