افزایش ۱۸ درصدی سوخت رسانی به کشتی ها

به گفته مدیرکل بندر شهید رجایی، طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری، بندر نفتی خلیج فارس در حوزه صادرات و واردات رشد ۱۸ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بندر شهید رجایی با بیان اینکه در خصوص فعالیت سه ماهه بندر نفتی خلیج فارس در حوزه صادرات و واردات گفت: در این مدت حدود ۸ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۱۸ تن فعالیت صورت گرفته که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته نمودار‌ها رشدی ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کرجی ران توضیح داد: عملکرد این بندرگاه نفتی را در بخش بنزین یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۴۷ تن و در حوزه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی) ۱۲۵ هزار و ۸۳۹ تن است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه تعداد کل شناور‌های پهلو داده شده در این بندر نفتی، طی سه ماهه امسال ۳۴۷ فروند است، گفت: از این میزان ۳۳ فروند شناور در حوزه بانکرینگ، ۳۴ فروند شناور در حوزه حمل بنزین و مابقی هم شناور‌های حمل فرآورده‌های نفتی بوده‌اند.

مدیر کل بندر شهید رجایی توضیح داد: کل فعالیت صورت گرفته در زمان یاد شده ۸ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۱۸ تن است.

او تصریح کرد: این میزان فعالیت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است، بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.