مشاور رییس جمهور در بازدید از محدوده منطقه آزاد قصرشیرین مطرح کرد:

منطقه آزاد هدیه دولت به مردم قصرشیرین بود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تلاش های زیادی برای تحقق و تصویب منطقه آزاد جدید انجام شد، منطقه آزاد قصرشیرین هدیه دولت به مردم بود که محقق شد و امیدواریم این سفر در آینده تحولات اقتصادی خوبی برای مردم ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از فرینا، حمیدرضا مومنی روز سه شنبه در بازدید از محدوده منطقه آزاد قصرشیرین افزود: کارکرد مناطق آزاد رونق تولید و افزایش صادارات است و قصرشیرین با وجود دو مرز تجاری در دو بخش عربی و کُردی با عراق شرایط مطلوبی از این نظر دارد.

مومنی گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس از مناطق خوب کشور است، مقرر شده تا این منطقه آزاد معین و متولی منطقه آزاد قصرشیرین باشد تا در انجام امور زیرساخت، تهیه و تدوین اساس نامه، طرح جامع و ساز و کار اداری اقدامات لازم را شروع کند.

وی افزود: ما در ایجاد مناطق آزاد افق اجتماعی و فرهنگی منطقه را درنظر می گیریم و جزئی از طرح جامع هر منطقه، پیوست فرهنگی و اجتماعی آن خواهد بود تا علاوه بر رونق صادرات بهبود اشتغال مرزنشینان نیز محقق شود.

مشاور رییس جمهور گفت: تمام سیاست های مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله) در این رابطه و در خصوص کارکرد مناطق آزاد باید عملیاتی و لحاظ شوند.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: این شهرستان در جنگ و زلزله خسارت های زیادی متحمل شده و اکنون نیازمند رونق و توسعه است.

گفتنی است؛ «حمیدرضا مومنی» و هیات همراه، امروز (سه شنبه) در قالب بیست و یکمین سفر دوره ای بازدید از مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، به مناطق آزاد قصرشیرین و مهران سفر کردند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.