با دستور وزیر کشور؛

رأی‌گیری انتخابات 1400 از ساعت 7 صبح آغاز شد/ رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند اخذ رأی

با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی از ساعت۷ صبح امروز رای گیری در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت۲۴ ادامه خواهد داشت. در صورت نیاز و با دستور وزیر کشور، انتخابات می تواند تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد تمدید شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ با دستور وزیر کشور، رای گیری از واجدین شرایط چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۷ صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی از ساعت۷ صبح امروز رای گیری در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت۲۴ ادامه خواهد داشت. در صورت نیاز و با دستور وزیر کشور، انتخابات می تواند تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد تمدید شود.

۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای دادن هستند. در حوزه انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار صندوق و در شوراها ۷۵ هزار صندوق رای استفاده خواهد شد.
۱۳۳ نمایندگی، ۲۳۴ شعبه و ۴۵۰ صندوق در خارج از کشور اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند. دولت کانادا نپذیرفته است شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند بنابراین در نزدیک ترین شهر آمریکا به مرز کانادا این انتخابات برگزار می شود.
برای رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد شعب اخذ رای افزایش یافته است. نرم افزار شعبه یاب در اختیار همه مردم قرار دارد. شعب پیش از آغاز رای گیری ضدعفونی می شود. همه اعضای شعب  از ماسک استفاده خواهند کرد. هلال احمر  در همه شعب ناظر بهداشتی دارد.
یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی وجود دارد که با همکاری هلال احمر فعالیت میکند. آمار بیماران را از وزارت بهداشت گرفته شده و اگر بیماری مایل به رای دادن بود، شعبه سیار به بیمار مراجعه می کند.
حضور وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور در ستاد انتخابات

حجج اسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور پیش از شروع فرآیند برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کردند و از نزدیک بر آغاز فرآیند انتخابات نظارت کردند.

وزیر اطلاعات

رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توفیق داریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی اعم از نظارت، اجرا، قوه قضاییه، هیئت مرکزی اجرایی هیئت مرکزی نظارت، مجلس صدا و سیما و همه دستگاه‌های دیگر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را آغاز کنیم.
وی افزود: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم امروز به تکلیف خودمان در امانت‌داری رای مردم و صیانت از آن در برگزاری انتخابات قانونی سالم و در شرایط بهداشتی با توجه به شیوع کرونا انجام دهیم. ضمن اینکه تشکر مجدد می کنم ۶۶ هزار شعبه انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۷۵ هزار شعبه شهر و روستا که مستقر هستند که کار را به لطف خداوند متعال آغاز کنند و با استقبال از مردم در اخذ رای آنها کوشا باشند تا بتوانند در امنیت و سلامت کامل انتخابات انجام بدهیم.

وزیر کشور گفت: امیدوار هستم که همه عزیزانی که در صحنه همکاری با ما هستند هم نیروهای امنیتی، انتظامی، اجرایی و نظارت در هماهنگی کامل با یکدیگر همانطور که در انتخابات های قبل و در یکی دو ماه اخیر با هم همکاری داشتند با هم همکاری کنند تا انتخابات به خوبی برگزار شود. بازرسین عزیز در هر کجا که هستند بازرسی را انجام بدهند و به سرعت اگر اشکال در مسیر بود آن را اطلاع دهند.

وی با بیان اينکه از ناظرین محترم تقاضا مندیم که با دقت نظارت را انجام دهد، تصریح کرد: با توجه به این که رای مردم که تجلی اراده مردم در انتقال قدرت و اداره کل کشور است حتماً باید به خوبی صیانت شود و به عنوان هیات‌های نظارت به خوبی این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.