قانون جدید؛ کارآمد در احیای اعتبار چک و رفع مشکلات کسب و کار

نایب رئیس هیأت مدیره بانک شهر با اشاره به آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی مبنی بر تک رقمی شدن نسبت تعداد چک های برگشتی به کل چک های مبادله شده طی ماه های گذشته، گفت: قانون جدید چک ضمن احیای کامل اعتبار چک، در رفع مشکلات کسب و کار نیز بسیار تاثیرگذار عمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر محسن زرندی مقدم با تاکید بر اینکه اجرای دقیق و کامل تر این قانون مستلزم همکاری شبکه بانکی، مشتریان و شهروندان است، گفت: کارکنان شعب بانک شهر از ابتدای سال جاری اهتمام ویژه ای در آموزش ذینفعان با قانون جدید چک داشته اند.

زرندی مقدم تصریح کرد: خوشبختانه بانک شهر در بازه زمانی کوتاهی با تهیه ویدئوهای آموزشی، ارسال پیامک، انتشار اینفوگرافی، اختصاص صفحه ویژه در وب سایت بانک و … ضمن آشناسازی مشتریان با تمامی ابعاد قانون جدید مقدمات و زیر ساخت های لازم در خصوص اجرای این قانون را نیز فراهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به ارتقاء نقش چک در مبادلات مالی، تصریح کرد: قانون جدید با احیای اعتبار چک به عنوان یکی از ابزارهای مهم تبادل مالی، توانسته نقش مهمی در بهبود فضای کسب‌وکار ایفا کند.

نایب رئیس هیأت مدیره بانک شهر گفت: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای واحدهای تولیدی؛ قانون جدید با تلاش کارکنان خدوم شبکه بانکی به نحوی اجرایی شد که خللی به وضعیت اقتصادی و روابط تجاری بین اشخاص در جامعه ایجاد نشود.

زرندی مقدم با تاکید بر اینکه همواره به روز کردن قوانین، آثار و وقفه هایی را برای ذینفعان به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اما خوشبختانه با تدابیر بانک مرکزی در خصوص اجرای تدریجی قانون چک، با کمترین اختلالی در این خصوص مواجه بوده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با اجرای دیگر بخش‌های قانون جدید چک همانند: چک الکترونیک و … ، اعتبار چک در میان مشتریان شبکه بانکی و به خصوص فعالان اقتصادی افزایش چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.