یک فرانسوی به سلطه آمریکایی‌ها در صدر فهرست ثروتمندان پایان داد/ جابجایی بزرگ در فهرست ثروتمندان

در هفته‌ای که گذشت برنارد آرنو میلیاردر فرانسوی پس از سال‌ها به سلطه آمریکایی‌ها در عرصه ثروتمندترین‌ها پایان داد و جایگاه نخست فهرست میلیاردرهای فوربز را تصاحب کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ صعود برنارد آرنو فرانسوی به رتبه نخست ثروتمندترین‌ها تعجب جهانیان را در حالی برانگیخت که رتبه‌های نخست ثروتنمدترین‌های فوربز برای سالیان سال در دست آمریکایی ها بوده است؛ در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین برنارد آرنو و جف بزوس برای تصاحب جایگاه ثروتمدترین فرد دنیا برقرار است و از طرف دیگر ایلان ماسک راه درازی برای رسیدن به این جایگاه در پیش دارد.

جف بزوس در جایگاه نخست ثروتمندترین های فوربز سال ۲۰۲۱ را آغاز کرد اما طولی نکشید که جایگاه آن توسط ایلان ماسک به چالش کشیده شد و حال پس از ریزش ارزش سهام تسلا نسبت به چند ماه گذشته و عقب گرد ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین ها نوبت به برنارد آرنو رسیده است که جف بزوس را به چالش بکشد؛ نام آرنو شاید برای برخی از افراد ناآشنا باشد اما وی از سال ۲۰۱۸ در بین پنج میلیاردر برتر دنیا جا خوش کرده است.

برنارد آرنو به عنوان یک مهندس عمران در سال ۱۹۷۱ آغاز به کار کرد و پس از سال ها فعالیت در شرکت ساختمان سازی پدرش سرانجام به عنوان مدیر ارشد اجرایی یک شرکت کالاهای لوکس به نام «فیانسیر آگاش» کار خود را ادامه داد؛ در حال حاضر برنارد آرنو بر امپراتوری بسیاری از مارک های لوکس فرانسوی که عبارتند از لویی ویتون، سفورا و کریستین دیور نظارت می کند.

برنارد آرنو اخیرا برند تیفانی اند کو را به قیمت ۱۶ میلیارد دلار خریداری کرده است که یکی بزرگترین معاملات صورت گرفته در دنیای کالاهای لوکس بوده است و در ماه های اخیر نیز درآمد وی تحت تاثیر بهبود وضعیت اقتصادی بسیاری از کشورها تحت تاثیر واکسیناسیون و خرید گسترده کشورهای آسیایی و خصوصا چین افزایش چشمگیری داشته است.

برند لویی ویتون برای شش سال متوالی (۲۰۰۶–۲۰۱۲) به عنوان با ارزش‌ترین برند تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان شهره بوده است و در حال حاضر ارزش این برند ۱۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و درآمد آن در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۵ درصد کاهش داشته است و درآمد کمپانی لویی ویتون نیز در سال ۲۰۲۰ در نسبت با سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۷ درصد کاهش داشته است که بهبود وضعیت اقتصادی بسیاری از کشورهای دنیا تحت تاثیر واکسیناسیون درآمد این کمپانی ها را در اوایل سال جاری کمی بهبود بخشیده است.

گفتنی است که جف بزوس به عنوان دومین ثروتمندترین شخص در دنیا در ماه های اخیر اقداماتی در خصوص فروش سهام آمازون صورت داده است به طوری که در ماه های گذشته وی ۲ میلیارد دلار از فروش سهام های این شرکت کسب درآمد کرده است؛ وی اعلام کرده بود برای تأمین مالی شرکت بلو اورجین هر سال ۱ میلیارد دلار از سهام آمازون را خواهد فروخت.

بلو اورجین نام یک شرکت آمریکایی خصوصی فعال در زمینه هوافضا است که در سال ۲۰۰۰ توسط بنیانگذار آمازون، جف بزوس راه‌اندازی شد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در ژایالت واشینگتن می‌باشد؛ این شرکت که توسط باب اسمیت مدیریت می‌شود و قصد دارد هزینه سفرهای فضایی را به وسیله موشک‌های با قابلیت استفاده مجدد کاهش دهد.

ایلان ماسک نیز به عنوان سومین فرد ثروتمند دنیا از رقابت های فضایی جا نمانده است و در سال ۲۰۰۲ شرکت اسپیس ایکس را تاسیس کرده است که یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکا است؛ در ۳۰ مه ۲۰۲۰ فضاپیمای کرو دراگون دمو ۲ این شرکت به فضا پرتاب شد و برای نخستین بار دو فضانورد سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) با یک فضاپیمای خصوصی راهی مدار زمین شدند.

این نخستین بار از زمان بازنشستگی ناوگان شاتل ناسا در سال ۲۰۱۱ بود که آمریکا توانست فضانوردان را از خاک خود به فضا اعزام کند و به همین دلیل این پرتاب توجه زیادی به خود جلب کرد و همچنین نخستین بار بوده است که ناسا از یک شرکت خصوصی برای انتقال فضانوردان به مدار استفاده می‌کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.