خبر خوش وزیر اقتصاد برای بازار سرمایه/ صد هزار میلیارد تومان سهم در راه بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه ما این است که برای ۶ ماه نخست سال، به ارزش ۱۰۰هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی که در فهرست واگذاری قرار دارند، آماده عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ فرهاد دژپسند روز گذشته در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز به دو بخش تقسیم شد، که در ابتدا گزارشی از عملکرد خود در حوزه‌های مختلف که مربوط به اجرای سیاست های کلی اصلی 44 قانون اساسی در خصوص بهبود فضای کسب و کار و و مقررات زدایی بود ارائه شد و همچنین برنامه هایی که امسال در راستای تحقق شعار سال، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها در دستور کار داشته ایم را ارائه کردیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: خدا را شاکریم که در سال گذشته توانستیم گام های بلندی را در جهت بهبود فضای کسب و کار برداریم، عمدتاً در این حوزه نتیجه کار ما به بخش خصوصی مربوطه می‌شود، اخیراً سه اتاق بازرگانی، تعاونی و اصناف طی نامه‌ای از عملکرد سال گذشته وزارت اقتصاد ابراز رضایت کردند. گام‌های بزرگی با همکاری بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی برداشته شد.

سرمایه گذاری

وی گفت: یکی از راه کارهایی که در این مسیر به ما کمک کرد، اصلاح ماده 1 و 7 اصل 44 قانون اساسی بود چرا که ضمانت اجرایی به هیات مقررات زدایی برای انجام این کار داده شد.

دژپسند اظهار کرد: بخشی از برنامه ما برای تسهیل کسب و کار در دست اجرا و بخشی دیگر، مربوط به اخذ مجوزهای قانونی از مراجع قانونی همانند دولت، شورای هماهنگی اقتصادی و هیات مقررات زدایی است که  برخی از آنها را در حوزه گمرک و مالیات گرفتیم و بخشی از آن در دستور کار شورای هماهنگی اقتصادی بوده و در حال انجام است. اهتمام جدی وزارت اقتصاد و دارایی این است که در تحقق این عملکرد تا زمانی که فرصت داریم حداکثر استفاده را ببریم .

وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: بخش دوم جلسه به طرح سوالات نمایندگان، اختصاص داشت که پاسخ های مربوطه داده شد، امیدوارم با روندی که در پیش گرفتیم سال بهتری  برای حمایت از تولید داشته باشیم.

ژپسند افزود: وزارت اقتصاد و دارایی، 27 هزار میلیارد تومان  آگهی فروش در مرحله عرضه شرکت های دولتی مشمول واگذاری به بخش خصوصی در اختیار دارد که باید مشتری و تقاضا برای آن وجود داشته باشد، بنابراین برنامه ما این است که برای 6 ماه اول سال، به ارزش 100هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی که در فهرست واگذاری قرار دارند، آماده عرضه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.