مقیمی در گفت و گو با اقتصاد آینده:

امکان واردات خودرو در مقطع فعلی به هیچ وجه وجود ندارد/ کمبودی در حوزه تامین قطعات نداریم

معان امور صنایع وزیر صنعت گفت: در حال حاضر با توجه به سیاست‎های ارزی کشور موضوع واردات خودرو امکانپذیر نیست.

فرشاد مقیمی معان امور صنایع وزیر صنعت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر علی‎رغم اینکه شرکت‎های خودروسازی در تعطیلات تابستانی هستند ولی روند خروج خودروهای خریداری شده از سوی مردم از پارکینگ‎ها قابل قبول است و هیچ نقصی در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: در تعطیلات تابستانی خودروسازی نیز شرکت‎ها مشغول به تولید هستند و بخش قابل توجهی از محصولات نیز به مردم تحویل داده می‌‏شود.

معان امور صنایع وزیر صنعت با بیان اینکه شرکت‎های خودورسازی در حال حاضر وضعیت خوبی دارند تصریح کرد: ما در یک مقطعی مشکلاتی را با توجه به بومی‎سازی صنعت خودرو در کشور داشتیم اما در حال حاضر در تامین قطعات با مانعی روبه‎رو نیستیم و از پایان مرداد ماه سال جاری در تولید بخش اعظمی از قطعات در داخل کشور خودکفا خواهیم شد و این محصولات به دست شرکت‎های خودروسازی می‎رسد.

مقیمی خاطرنشان کرد: ما در وضعیت فعلی مشکلاتی را که در زمینه تامین قطعات داشتیم از طریق تولید داخلی جبران کردیم و بخشی از این موانع نیز را به زودی برطرف خواهیم کرد به گونه‎ای که ما در حال حاضر در شرکت سایپا و در روند تولید خودرو هیچ نواقصی نداریم و کار به خوبی در حال انجام است.

وی درباره واردات خودرو تاکید کرد: با توجه به سیاست‎های ارزی که در حال حاضر در کشورمان حاکم است به هیچ وجه امکان واردات خودرو به کشور در مقطع فعلی وجود ندارد.

معان امور صنایع وزیر صنعت درباره اینکه آیا تا پایان سال امکان واردات مجدد خودرو به کشور فراهم خواهد شد یا خیر گفت: بدون شک بنده نمی‏‌توانم درباره این موضوع صراحتا اعلام نظر کنم ولی در وضعیت فعلی با توجه به شرایط اقتصادی  و مدیریت ارزی که در کشور باید صورت گیرد به هیچ وجه امکان اینکه ما بتوانیم در راستای واردات خودرو وارد عمل شویم وجود ندارد.

مقیمی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‎های خودروسازی در داخل کشورمان علی‎رغم برخی از محدویت‎هایی که وجود داشت توانستند با اتکا به تولید داخلی به خصوص در حوزه تامین قطعات عملکرد قابل قبولی را از خود به جای بگذارند که این موضوع را باید به فال نیک گرفت چرا که بسترهای مناسبی برای رشد و توسعه صنعت خودروسازی در کشورمان فراهم شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.