سامانه بانکداری” باز ” پست بانک رونمایی شد

صبح امروز با حضور مدیر عامل پست بانک ایران و جمعی از مدیران بانکی و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در غرفه بانک در دهمین نمایشگاه اینو تکس از سامانه بانکداری باز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بهزاد شیری مدیر عامل در این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس سند راهبردی و تحول بانکداری دیجیتال بانک که مصوب شده و اجرای آن را از سال 1400 آغاز کرده ایم، یکی از محصولات تحولات بانکداری دیجیتال عرضه بانکداری باز است که آن را در اختیار ذینفعان بانک قرار می دهد تا از آن استفاده کنند.

وی افزود: در روزها و زمان های آتی سایر محصولات بانکداری دیجیتال و سند تحول بانک تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره پست بانک ایران نیز در ادامه یکی از اجزای اصلی اقتصاد دیجیتال را بانکداری دیجیتال دانست و گفت: برای رسیدن به بانکداری دیجیتال یکی از مهمترین روش ها، پلت‌فرم بانکداری باز است.

وی افزود: امروز پست بانک ایران زیرساختی را رونمایی می کند که بتواند خدمات دیجیتال محور را به مشتریان ارائه کند و پل ارتباطی و پیوندی است بین پست بانک و استارت آپ ها و فین تک های حوزه مالی و فنی که بتوانند از این زیرساخت ها استفاده کنند و خدمات چابکتری را به مشتریان ارایه دهند.

وی افزود: پست بانک ایران برای حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال، زیر ساخت های بانکداری باز را با هدف ارائه سرویس و خدمات به فین تک ها راه اندازی کرده است.

بنابر این گزارش این پلتفرم بخش مهمی از خدمات شعبه را در قالب سرویس API به مشتریان ارائه می دهد.

این گزارش می افزاید، سرویس های انتقال وجه و کارت به کارت از مبدا پست بانک، خدمات پرداخت، دریافت صورتحساب، استعلام شماره شبا و… از جمله خدماتی است که به فین تک و استارت آپ ها ارائه می شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.