سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت خبر داد:

رشد 80 درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه نساجی و پوشاک در سال 99/ رشد 37 درصدی اشتغال پروانه‎ های بهره برداری/ افزایش تمایل به سرمایه گذاری در صنعت نساجی و پوشاک

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 80 درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه در بخش نساجی و پوشاک در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا، محسن ترحمی با اعلام این مطلب افزود: در سال گذشته تعداد ۴۶۳ فقره پروانه بهره برداری در بخش نساجی و پوشاک صادر گردیده که نسبت به سال قبل از آن(1398) ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان اشتغال پروانه‌های بهره برداری مذکور نیز در سال گذشته ۲۷.۶ هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل از آن(۱۳۹۸) ، ۳۷ درصد رشد داشته است.

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور تعداد ۳۰۰۰ جواز تاسیس و توسعه در سال ۱۳۹۹ در بخش نساجی و پوشاک که با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده است، افزود: این ارقام حاکی از تمایل بیش از پیش سرمایه گذاران، جهت سرمایه گذاری در صنعت نساجی پوشاک می باشد.

ترحمی توسعه صنایع نساجی و پوشاک را از اولویت‎های وزارت صمت دانست و با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر و نتایج مطلوبی که در این صنعت مشاهده شده، خاطرنشان کرد: در صنعت باید توجه بسیاری به مواد اولیه، تکنولوژی، آموزش نیروی انسانی و انتقال دانش فنی به شکل کامل داشت.

وی همچنین بیان کرد: صنعت نساجی و پوشاک با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشد این در حالیست که در شرایط کنونی کشور اشتغال یکی از مباحث جدی است که می تواند امنیت اجتماعی را تأمین نماید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.