جزئیات پرداخت وام به فعالان حمل و نقل اعلام شد

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از پرداخت حدود ۷۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به همه فعالان حمل و نقل آسیب‌دیده از کرونا، به میزان ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن صادقی عنوان کرد: تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰، از مجموع حدود ۴,۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری، ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

صادقی گفت: دولت در دو بخش به حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به‌طور ویژه حوزه حمل‌ونقل هوایی و ریلی است که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری است که با آسیب‌های قابل توجه روبه‌رو شدند. در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

جزئیات پرداخت ۳,۲۷۰ میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل‌ونقل

صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲,۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۴ شرکت به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که نشان از پرداخت ۸۰ درصدی کل تسهیلات درخواستی این بخش است. در حوزه ریلی نیز از مجموع ۵۹ چپرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۹۲۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۲۳ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۲۳۰ میلیارد تومان است که نشان از پرداخت تنها ۲۵ درصد از کل تسهیلات درخواستی این بخش دارد.

اینجا بیشتر بخوانید: در راستای مانع زدایی انجام شد: تنقیح قوانین و مصوبات صنعت حمل و نقل ریلی

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان ضمن بیان ضرورت و فوریت رسیدگی به شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل به سبب آسیب‌های جدی وارد بر آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و علی‌الخصوص بخش حمل‌ونقل ریلی کشور که در دریافت تسهیلات کرونا، با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستند، خواستار همکاری بیشتر و همراهی برخی بانک‌های عامل جهت تسریع و تسهیل در پرداخت این وام حمایتی شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.