معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی عباس آباد عنوان کرد:

مهترین راه‌ توسعه فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی، مشارکت بخش خصوصی است/ ایجاد شهرک صنعتی توسط بخش خصوصی به دولت پیشنهاد شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دو واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی عباس آباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد شهرستان پاکدشت استان تهران، ضمن بازدید از تأسیسات و امکانات زیربنایی و نشست مشترک با اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی این شهرک صنعتی، از واحدهای تولیدی “کارا الترونیک مبنا” و “نفت و گاز سرو” بازدید کرد.

وی در بازدید از خط تولید و بخش‌های مختلف این واحدهای صنعتی، به گفت‌وگو با مدیران و کارگران این صنایع پرداخت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات، توانمندی‌ها و روند تولید در آن‌ها قرار گرفت.

این واحد صنعتی که در زمینی به مساحت 2500 مترمربع در ناحیه صنعتی پارس آباد احداث و درحال بهره‌برداری می‌باشد، با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال برای 20 نفر فرصت شغلی فراهم کرده و ظرفیت تولید 400 تن کاغذ و مقوا از ضایعات در سال را دارد.

واحد صنعتی “کارا الکترونیک مبنا” که با سرمایه گذاری بالغ‌ بر 2500 میلیارد ریال در شهرک صنعتی عباس آباد احداث و درحال بهره‌برداری می‌باشد، ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار مترمربع برد الکترونیکی در سال را دارد و برای 120 نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

واحد صنعتی “نفت و گاز سرو” نیز با سرمایه گذاری بالغ‌ بر 1300 میلیارد ریال، ظرفیت تولید 2 هزار تن انواع کاتالیست صنایع پتروشیمی، نفت و گاز در سال و اشتغالزایی برای 450 نفر به‌صورت مستقیم در شهرک صنعتی عباس آباد مشغول به فعالیت می‌باشد.

محوریت دادن به بخش خصوصی، باعث رشد و توسعه فعالیت‌های تولیدی و اشتغال می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی عباس آباد گفت: سال گذشته با تلاش مسئولان، یک هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشت.

علی رسولیان افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای فعالیت شرکت‌های دانش ‌بنیان و استفاده از انرژی‌های نو و خورشیدی در شهرک‌های صنعتی مشوق‌هایی را درنظر گرفته تا بتوان به‌واسطه آن، زمینه استقرار صنایع در این اماکن فراهم شود.

وی یکی از مهترین راه‌های توسعه فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی را مشارکت بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: پیشنهاد ویژه‌ای از طریق وزیر صنعت، معدن و تجارت به هیأت دولت ارائه شده تا طی آن، بخش خصوصی با فراق بال بیشتری وارد میدان شده و کارها را مدیریت کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با برون سپاری کارها به بخش خصوصی و ایجاد شهرک‌های صنفی و کارگاهی نزدیک مناطق شهری می‌توان بسیاری از مشکلات تولید کنندگان را برطرف کرد.

رسولیان تصریح کرد: محوریت دادن به بخش خصوصی، باعث رشد و توسعه فعالیت‌های تولیدی و اشتغال می‌شود. این‌که امروز شهرک صنعتی عباس‌ آباد با کمبود نیروی کار مواجه است نشان می‌دهد که اغلب افراد به کار دولتی دل خوش‌ کرده‌اند، در صورتی که بخش خصوصی، اشتغال مولد ایجاد می‌کند و هیچ‌گاه سربار دولت نخواهد بود.

وی اظهار داشت: با وجود آن‌که ما متولی شهرک‌های صنعتی هستیم، ولی برای توسعه فعالیت‌های تولیدی از دولت درخواست کرده‌ایم که هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری اراضی توسط بخش خصوصی رایگان شود تا آنان بتوانند با ورود به میدان، خود شهرک صنعتی ایجاد کرده و به تولید و اشتغال رونق بخشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به لزوم تصمیم گیری سریع و قاطع، اختیارات لازم را به شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تفویض کرده‌ایم و درخواست دارم تا این اختیارات به مدیران شهرک‌ها واگذار شود تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

رسولیان اضافه کرد: سال گذشته صنعت کشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بود و بر اساس آمار، میزان واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی نسبت به سال قبل، ۸۳ درصد رشد داشت و صنایع راه‌ اندازی شده ۳۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کردند.

وی با توجه به لزوم تأمین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت نیرو به امضاء خواهد رسید، شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در امر ایجاد پست‌های برق مشارکت خواهند داشت و تلاش می‌شود تا با تأمین ۳۰ درصد از هزینه‌ها از طریق منابع داخلی، برق مورد نیاز صنایع تأمین شود.

۱۵۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در شهرک‌های صنعتی تهران راه ‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این نشست گفت: تا پایان امسال، یک هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام افتتاح و به بهره‌ برداری می‌رسد.

صابر پرنیان افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان تهران وجود دارد که با هدف گذاری صورت گرفته، تا پایان امسال یک هزار و ۵۰۰ طرح بهره‌ برداری و به افتتاح می‌رسد.

وی اضافه کرد: برازنده کشور و نظام نیست که واحدی برای توسعه فعالیت و ارائه خدمات در تأمین انرژی اولیه مشکل داشته باشد؛ لذا در حوزه آب و برق از شرکت‌های خدمات رسان آب و برق و وزارت نیرو درخواست داریم تا در کنار واحدهای صنعتی پای کار باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران ادامه داد: در تلاشیم تا ۶ پست برق ۶۳ کیلوولت که از سال گذشته کارهای اولیه آن انجام شده، تا پایان امسال احداث شود تا مشکلات تأمین برق شهرک‌های صنعتی استان تهران برای همیشه حل شود.

پرنیان با اشاره به این‌که در شهرک صنعتی عباس آباد حدود ۵۰ واحد با مشکل تأمین برق مواجه هستند، بیان کرد: در حوزه شهرک‌ صنعتی عباس آباد و به منظور رفع مشکل برق، تأمین ۲۰ مگاوات قول داده شده تا واحدهایی که به برق نیاز دارند، به چرخه تولید برگردند که البته برای تحقق این مهم، سازمان برنامه و بودجه نیز تأمین یک سوم هزینه را تقبل کرده است.

وی اظهار داشت: برای تأمین ۵۴۰ مگاوات برق شهرک‌های صنعتی استان تهران با شرکت برق منطقه‌ای نیز تفاهم‌ نامه منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از واحدهای صنعتی به علت کمبود برق نتوانستند کار خود را توسعه دهند و این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست که واحد صنعتی به علت مشکلات و کمبود آب و برق نتواند فعالیت تولیدی خود را توسعه دهد.

پرنیان با بیان این‌که در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه رفع مشکلات واحدهای صنعتی صورت گرفته است، اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی و دولت این درخواست را داریم که اختصاص یک درصد اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرک‌های صنعتی که سال‌ها اجرایی نشده را به جریان بیاندازند تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع در شهرک‌های صنعتی را تکمیل کنیم.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در جریان بازدید دوره‌ای از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران، از پروژه‌های عمرانی و آخرین وضعیت تملک اراضی و احداث شهرک صنعتی خاوران نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.