رئیس اتاق بازرگانی تهران:

تصویب حذف ۴ صفر پولی منوط به تغییر ساختار اقتصادی است/ مخالفت شدید اتاق بازرگانی با ادامه سیاست‌های ارزی دولت

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: حذف چهارصفر پولی اقدامی مناسب از سوی دولت است منوط به اینکه این رویکرد همراه با تغییر ساختار اقتصادی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رخداد اقتصادی مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در پنجمین نشست نهمین دوره هئیت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به برگزاری جشنواره امین الضرب اظهار کرد: در این جشنواره ما بیش از ۱۳۰۰ اثر ارسالی به جشنواره داشتیم که در نهایت از ۱۵ خبرنگار برتر در این مراسم تقدیر شد.

وی افزود: همچنین در طی هفته گذشته ما موضوع قطعیت بخشودگی مالیات را داشتیم و طبق پیگیری‌های اتاق بازرگانی تهران و همراهی معاونت اول رئیس‌جمهور سازمان امور مالیاتی برای افرادی که دارای بدهی بودند مصوبه ۱۰۰ درصد بخشودگی را اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در طی ماه اخیر شاهد تصویب حذف ۴ صفر پولی از سوی دولت بودیم که از نظر ما رویکرد قابل قبولی است چرا که صفرهای زیاد حسابداری و حسابرسی کشور را دچار مشکل کرده است اما این رویه به شرطی قابل قبول است که ساختار اقتصادی کشور نیز تغییر پیدا کند.

خوانساری با گرامیداشت یاد مرحوم قندچی از کارآفرینان برتر کشور خاطرنشان کرد: تحریم محمدجوادظریف وزیرخارجه کشورمان از سوی دولت آمریکا از دیگر اتفاقات مهمی بود که در کشورمان رخ داده است و این اقدام از نظر ما برای شخصیتی که در دیپلماسی جهانی بسیار موفق بوده غیرقابل قبول است.

وی تاکید کرد: ظریف در طی چندسال اخیر توانسته است افکارعمومی جهان را به نفع ایران و علیه آمریکا گسترش دهد از این رو آمریکایی‌ها نتوانستند وی را تحمل کنند اما بخش خصوصی قدردان زحمات این مرد بزرگ خواهد بود و هست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تمامی روسای کمیسیون اتاق با ادامه ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف هستند گفت: ادامه استفاده از این ارز نه تنها هیچ فایده‌ای نداشته است بلکه موجب افزایش قاچاق کالا شده است و در نهایت لطمه زیادی را به بخش تولید وارد کرده به همین علت ما خولستار قطع سریع ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم و معتقدیم پرداخت یارانه بهترین کمک به نیازمندان از سوی دولت است.

خوانساری در ادامه با اشاره به اینکه مواد مخدر، مشروب و اسلحه تنها جز کالاهای ممنوعه هستند اظهار کرد: اینکه وزارتخانه‌ها مختلف دستور ممنوعیت ورود و صادرات برخی از کالاها را مطرح می‌کنند قابل قبول نیست و سبب ایجاد ضرر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما می‌شود.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم درباره این موضوع سران قوا تصمیم بگیرند چرا که از  نظر ما این نوع سیاستگذاری‌ها سبب ایجاد جرم در کشور می‌شود روندی که ما در سال گذشته در حوزه سکه شاهد آن بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر ۱۷ میلیون پرونده باز در دستگاه قضایی داریم که در یک میانگین آماری سهم هر خانواده ۱/۵ پرونده است و این نشان از گسترش جرم در کشور است از این رو انتظار ما این است که به گونه‌ای سیاستگذاری در کشورمان صورت گیرد که مردم دچار جرم و مشکل نشوند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.