بلاتکلیفی در کیش/تعلل در انتصاب مدیرعامل ضربه به اقتصاد ملی/آهنگ ناکوک آهنگران

جزیره کیش به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی خاص خود، اهمیت زیادی در زمینه توسعه جهانگردی، منطقه‌ای و جهانی، در میان همه جزایر ایرانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حال حاضر به جهت عدم ثبات مدیریتی ترجیح می‌دهند تا به رسیدن به وضعیت ثبات، دست به اقدامی نزنند، که این موضوع به اقتصاد ملی کشور لطمه وارد می‌کند، از این رو بخش خصوصی که می‌تواند در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری جزیره کیش موثر باشد امروز با آهنگ ناکوک آقای آهنگران دوران کما خود را طی می کنند کیش امروز دچار مشکلات بسیاری است که این مشکلات با آمپول و مسکن درمان نخواهد شد.

یکی از موانع و مشکلات وضعیت مدیریتی و انتصاب موقت سرپرست جدید این منطقه است، جعفر آهنگران که هم اکنون به عنوان سرپرست معرفی شده است، به دلیل حواشی سال‌های قبل! مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار نگرفته و به جهت رزومه بسیار ضعیفی که دارد؛ فعالین اقتصادی او را جدی نگرفته و به دلیل تصمیمات غیرکارشناسانه ایشان، بعضا از سرمایه‌گذاری در جزیره کیش منصرف شده یا حداقل این اقدام را به زمان‌های دیگری موکول می‌کنند.

جزیره کیش که امروز ساختار زیربنایی مناسبی برای سرمایه‌گذاران دارد اما خموشی فعالیت اقتصادی در این منطقه نگران‌کننده است،متاسفانه عدم ارائه برنامه‌های جدید و جذاب علی‌الخصوص در حوزه گردشگری از سوی آقای اهنگران اقتصاد گردگشری این منطقه را به چالش ‌کشانده‌ است.

ا به عقیده بسیاری از صاحبنظران، نبود یک مدیر شایسته و شناسنامه دار در منطقه آزاد کیش در سال نو (که با افزایش مسافرت به جزیره کیش همراه بود) این منطقه را با مشکلات متعدد همراه ساخته، لذا اساسا سرمایه‌گذاران در این شرایط ترجیح می‌دهند تا اقدامی انجام ندهند و در دوران بلاتکلیفی کیش ریسک نکنند که این عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد کیش به عنوان یک قطب اقتصادی مطرح، به اقتصاد کشور به ویژه در شرایط تحریمی ضربه می‌زند.

لذا از دکتر مومنی، دبیر جدید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌خواهیم که هر چه سریعتر با توجه به دانش و تجربیات خود، هرچه زودتر وضعیت جزیره کیش را مشخص کرده و با انتخاب فردی لایق و درخور شان قدمت و تاریخت کیش برای ریاست سازمان این منطقه آزاد، ثبات مدیریتی را به این منطقه بازگردانند. به امید آنکه با تدبیر دبیر شورای عالی مناطق آزاد جزیره کیش بار دیگر به قطب مهم اقتصادی و گردشگری تبدیل شود و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.