چه کسانی در طول پاندمی کرونا ثروتمند شدند؟

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های حوزه بهداشت و درمان در بازار با افزایش ارزش سهام رو به رو شدند و ثروت مالکان آن‌ها افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ افزایش تقاضا در چین برای تجهیزات پزشکی، تعدادی از شرکت‌ها و میلیونرهای حوزه بهداشت چین را به رتبه های بالاتری در میان ثروتمندان جهان سوق داده است.

در سال ۱۹۸۷ ثروتمندترین افراد در حوزه داروسازی و درمان اروپایی‌هایی مانند خانواده هافمن در سوئیس و مالکان چند شرکت دارویی ژاپنی بودند. حالا اما از میان ۱۰ میلیونر ثروتمند حوزه درمان جهان نیمی از آنها چینی هستند، سه نفر اروپایی و هیچ کدام ژاپنی نیستند.

 کرونا چه کسانی را ثروتمند کرد؟

طبق گفته شرکت مشاوره مک کینزی، هزینه‌های صرف شده در حوزه بهداشت چین امسال به یک تریلیون دلار رسیده است در حالی‌که این رقم در سال ۲۰۱۱ تنها ۳۷۵ میلیارد دلار بوده است. این رشد سریع در بازار به برخی از سرمایه‌داران حوزه بهداشت این کشور فرصت ثروت افزایی داده است.

ثروتمندترین فرد در حوزه بهداشت ژونگ هویژوان است که در سال ۱۹۹۵ گروه دارویی هانسوه را تأسیس کرد. او مالک و مدیر این شرکت که در سال ۲۰۱۹ به بورس اوراق بهادار هنگ کنگ آمد است.خانم ژونگ همچنین همسر دومین فرد ثروتمند جهان در حوزه درمان است. او با سان پیاویانگ که یک شرکت داروسازی جداگانه به نام شرکت پزشکی جیانگ سو هنگروی را اداره می کند ازدواج کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.