رهبر معظم انقلاب با اشاره به رشد تولید در کالاهایی مانند لوازم خانگی، لاستیک خودرو، آلومینیوم، پتروشیمی، فولاد:

در سال 99 در تولید پیشرفت داشتیم

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود در اولین روز سال با تأکید بر پیشرفت تولید در سال 99 فرمودند: در سال ۹۹ آنچه را که هدف بود و جهش تولید نامیده شده بود به صورت کامل صورت نگرفت ولیکن از حق و انصاف نباید گذشت. در بخشهای مهمی تولید پیشرفت پیدا کرد و این پیشرفت ها باید ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در اولین روز سال فرمودند: در سال ۹۹ آنچه را که هدف بود و جهش تولید نامیده شده بود به صورت کامل صورت نگرفت ولیکن از حق و انصاف نباید گذشت. در بخشهای مهمی تولید پیشرفت پیدا کرد و این پیشرفت ها باید ادامه پیدا کند. در بعضی از موارد جهش هم میتوان به آن اطلاق کرد و در بعضی از موارد هم اگر ولو جهش تولید نیست، پیشرفت تولید قطعا هست.

ایشان با اشاره به در اختیار داشتن یک فهرست از کالاهایی که در آنها افزایش تولید داشتیم خاطرنشان کردند: عمدتاً لوازم خانگی که رشد زیادی کرد. لاستیک خودرو، آلومینیوم، پتروشیمی، فولاد و امثال اینها کالاهایی است که در سال 99 واقعا پیشرفت کرد و رشد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر تداوم حرکت تولیدی کشور فرمودند: این حرکت تولیدی در کشور بایستی ادامه پیدا کند و موانع تولید از سر راه تولید برداشته شود.

ایشان با تأکید بر لزوم تقویت قدرت خرید مردم برای کمک به تولید تصریح کردند: یک کمک عمده برای تولید این است که قدرت خرید مردم بالا برود و الا اگر تولید شد و تقاضای مردمی وجود نداشت، تولید شکست میخورد. قدرت خرید مردم نکته بسیار مهمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای قطع دست واسطه‌ها هم در تولید را مهم خوانده و فرمودند: واسطه‌ها قیمتها را بالا میبرند. هم تولیدکننده هم مصرف‌کننده صدمه میبیند. اگر دست واسطه‌های بی‌مورد قطع بشود، کمک زیادی به تولید خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: مبارزه با فساد هم برای پشتیبانی از تولید خیلی مسئله مهمی است که بایستی کانالهای فساد و مجاری فساد به کلی بسته بشود.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب سال 1400 را بنام سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها) نامگذاری نمودند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.