رئیس اتاق بازرگانی تهران در پنجمین مراسم اعطای نشان امین الضرب؛

عرصه بر بخش خصوصی تنگ شده اما ما به راهمان ادامه می دهیم/ اختلاسگران هیچ وقت کارآفرین نبودند

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در میان اختلاس گران کمتر نامی از کارآفرینان به میان آمده است اما جای تأسف دارد که درمیان افکارپوپولیستی دولت همه را در یک سطح قرار می دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در پنجمین مراسم اعطای نشان امین‌الضرب گفت: بیش از ١٣٧ سال ازتاسیس اتاق می گذرد و جامعه اقتصادی ایران فرارو فرودهایی آموخته است. کمک به کشور برای عبور از قحطی، زمان جنگ و کمک به عبور از کرونا نمونه آن است.

وی ادامه داد: ساخت اولین راه آهن وارد کردن صنعت برقخط تولید لوازم خانگی بهداشتی و خوراکی وهمگیاقداماتی است که به همت بخش خصوصی به سرانجام رسیدهاست.

خوانساری با اشاره به اینکه بخش خصوصیاگر چه گذشته ای بالنده دارد اما مورد توجه قرار نگرفته است افزود: در٢٠سال اخیر که افزایش درآمدهای نفتی اوج بیشتری گرفته عرصه بر بخش خصوصی تنگ تر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: امروز مهمترین امر ایجاد کسب و کار و حفظ تولید است که بخش مولد ایران ایستاده و نگذاشته است جوانان بیشتری بیکارشوند. این درحالی است که بسیاری با اختلاس منابع را به آن طرف آب برده و تبدیل به خانه و ویلا کرده اند.

خوانساری اظهار کرد: در میان اختلاس گران کمتر نامی از کارآفرینان به میان آمده است اما جای تأسف دارد که درمیان افکارپوپولیستی دولت همه را در یک سطح قرار می دهد و با توزیع ارز، باز پس گیری اموال و عدم ثبات ساختاری در چرخهاقتصاد به مشکلات اقتصادی کمک کرده است.

وی ادامه داد: حاصل این رفتار دولت افراد سواستفاده گری است که کار آفرینان را مخدوش کردند و جامعه را نسبت به کارآفرینان بدبین می کنند.

خوانساری با بیان اینکه نباید اجازه غبارآلود شدن فضایسیاسی کشور را بدهیم، افزود: امروز زمان آن نیست که براییک جناح سیاسی از هیچ بداخلاقی دریغ نکنیم و نباید برای منافع شخصی مصلحت مردم را در نظر نگیریم.

وی تاکید کرد: اکنون تحریم وجود دارد و امروز کرونا عذاب روزانه مردم شده است و امروز بروکراسی اداری پیش رویبخش اقتصادیاست اما با این حال کارآفرینی تعطیل نشده و ما به دیواره های امید دل بسته این.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه هیچ اقتصادی بدون توجه به بخش خصوصی به پیشرفت دست نیافته است، گفت: شکلگیری اعتماد دوسویه بین بخش خصوصی و دولت به مسیر توسعه ایران شتاب می دهد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.