مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نشست خبری:

شهرداری‌ها حق دخالت در شهرک‌های صنعتی را ندارند/ تولید سیگار در صورت اخذ مجوز در واحدهای تولیدی منعی ندارد

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: شهرداری‌ها حق دخالت در امور شهرک‌های صنعتی را ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رخداد اقتصادی محسن صالحی‌نیا مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان اینکه در حدود ۸۰۰ طرح پژوهشی و دانشجویی داشته‌ایم اظهار کرد: ما در زمینه رونق کسب و کار در شهرک‌های صنعتی وارد عمل شدیم.

وی افزود: ایجاد  ۱۳ هزار پارک فناوری از دیگر اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: همچنین صندوق صنایع کوچک با افزایش سرمایه در جهت ارائه تسهیلات بیشتر وارد عمل شده است.

صالحی‌نیا درباره میزان صادارات صنایع کوچک در سال جاری خاطرنشان کرد: واحدهای کوچک و متوسط جدا از ساختاری که در وزارت صنعت در نظر گرفته شده نیستند از این رو این واحدها در سهمیه مستقیمی که در بورس هستند در جهت تامین مواد اولیه خودشان و به تبع حضور در عرصه صادرات وارد عمل می‌شوند.

وی تاکید کرد: لیست تفکیکی در واحدهای صنایع کوچک ما به تفکیک حاضر است و اصحاب رسانه می‌توانند به آن ارجاع کنند.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی شهرداری‌ها حق دخالت ندارند گفت: اگر گزارشی در این راستا وجود دارد باید به ما انتقال داده شود.

صالحی‌نیا درباره سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اظهار کرد: صراحتا باید بگویم که ما در موضوع سرمایه در گردش با مشکل اساسی روبه‌رو هستیم اما درصدد هستیم با تخصیص ۴۰ درصد از تسهیلات بانکی در جهت بهبود این وضعیت وارد عمل شویم تا محدودیت‌هایی چون کفایت سرمایه واحدهای تولیدی برطرف شود.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر ۴۳ هزار ۶۵۰ واحد تولیدی در کشور داریم که ۳۳ هزار و ۸۰۰ تا از این واحدها فعال هستند و ۹۸۰۰ تا نیز غیرفعالند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به انتقال برخی از واحدهای مزاحم در سطوح شهری به شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: این موضوع در راستای همکاری سازمان شهرک‌های صنعتی صورت گرفته تا برخی از واحدهایی که حضور آنها در سطح شهر سبب ایجاد مزاحمت‌های بصری و صوتی می‌شود به شهرک‌های صنعتی منتقل شود.

وی درباره میزان بدهی سازمان شهرک‌‌های صنعتی به بانک‌ها تاکید کرد: در حال حاضر ما هیچ بدهی به نهادهای مختلف از جمله بانک‌ها نداریم.

صالحی‌نیا درباره ایجاد شهرک‌های فناوری جدید در شهرک‌های صنعتی گفت: مراکز مبادلات فناوری ایران با کره‌جنوبی در حال حاضر فعال است و ما درصددیم در آینده نزدیک با چین و آلمان نیز در این راستا فعالیت خود را آغاز کنیم.

وی درباره تولید سیگار در برخی از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: درباره تعداد این واحدها اطلاع دقیقی ندارم اما هر واحد تولیدی قصد داشته باشد در شهرک‌های تولیدی در جهت تولید سیگار وارد عمل شود و مجوزهای لازم را داشته باشد هیچ محدودیتی ندارد و در حال حاضر یک واحد در کردستان با حمایت یک شرکت ترکیه‌ای در این راستا وارد عمل شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.