رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان مطرح کرد؛

آمادگی بخش تعاون برای تامین بازار ارمنستان

واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان با وزیر صمت، رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان در شرایط کنونی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور نیست گفت: با تولید مشترک در ارمنستان هم می‌توان تحریم‌ها را دور زد و هم می‌توان حجم مبادلات تجاری دو کشور را از ۴۰۰ میلیون دلار کنونی در مدت ۶ ماه به یک میلیارد دلار افزایش داد.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این دیدار با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بخش تعاون اظهار داشت: علاوه بر تامین بازار ارمنستان آمادگی داریم از طریق ارمنستان به روسیه کالا صادر کنیم فراهم کردن زیرساخت‌ها و ایجاد هماهنگی‌ها را از طرف ارمنستانی خواستار شد.

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های ایران در تولید محصولات فولادی، لوازم خانگی، خودرو و مواد غذایی، از آمادگی بخش‌های مختلف صنعت و خدمات ایران برای توسعه همکاری‌ها با ارمنستان خبر داد.

وی افزود: فعالان اقتصادی ارمنستانی، آمادگی دارند به صادرات ایران به روسیه از طریق ارمنستان کمک کنند البته باید زیرساخت‌های حمل و نقل را آماده کرد.

در پایان این دیدار یادداشت تفاهم همکاری های مشترک به امضای وزیر صمت کشورمان و وزیر اقتصاد ارمنستان رسید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.