رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با اقتصاد آینده:

کمبودی در حوزه تامین گوشت نداریم/ دامداران به دنبال حق‎طلبی هستند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در وضعیت فعلی کمبودی در حوزه تامین گوشت گوسفندی نداریم و تنها به دلیل افزایش تقاضای مردم شاهد بالارفتن قیمت‎ها هستیم.

فاطمه علی‌اصغری- در طی هفته‎های اخیر قیمت گوشت اعم از گوسفندی و گاوی با افزایش روبه‎رو شده است به گونه‎ای که بسیاری از مردم از توانایی لازم برای خرید برخوردار نیستند.

در این بازار آشفته حجتی وزیر کشاورزی قاچاق گوشت را از دلایل اصلی افزایش قیمت‎ها دانسته است در حالیکه دامداران علت اصلی را عدم حمایت دولت در ارائه تسهیلات و عرضه مناسب قلمداد کردند از این رو باتوجه به افزایش تقاضای مردم در روزهای منتهی به عید قربان و بعد از آن ماه محرم و صفر که میزان مصرف گوشت در بین مردم به دلیل پخش نذورات در حال افزایش است دامداران درصدند هستند با بهره بردن از این فضا در راستای جبران زیاندهی خود به دلیل عدم حمایت دولت وارد عمل شوند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره بازار آشفته این روزهای گوشت سخن گفت.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره افزایش قیت گوشت در طی روزهای اخیر به خصوص گوشت گوسفند اظهار کرد: ما در اتحادیه گوشت گوسفندی تمام تلاش خود را بر حفظ ثبات در قیمت‎ها به کار بستیم ولی در مقطع فعلی به دلیل عدم حمایت  وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار از دامداران و پیامدهایی که ما پیش‌بینی می‎کردیم این نهادها باید در جهت مدیریت وضعیت فعلی وارد عمل شوند.

وی افزود: در حال حاضر ما در تولید گوشت گوسفند با هیچ مشکلی روبه‎رو نیستیم و مشکل اصلی در نحوه عرضه گوشت در بازار است که نهادهای متولی باید در این راستای پاسخگو باشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه هیچ کمبودی در حوزه تامین گوشت گوسفندی در بازار عرضه نیز وجود ندارد تصریح کرد: بدون شک زمانی که تقاضا برای خرید گوشت در بازار کم باشد با کاهش قیمت‎ها مواجه خواهیم شد اما در مقطع فعلی تقاضا برای تهیه گوشت افزایش پیدا کرده که این روند به تناسب سبب افزایش قیمت‎ها نیز شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: ما در آستانه عید سعید قربان و بازگشت حجاج و از سوی دیگر نزدیک شدن به ماه محرم و صفر قرار داریم که معمولا در این ایام میزان مصرف گوشت و سایر اقلام غذایی در بین مردم افزایش پیدا می‎کند که این رویه افزایش قیمت‎‏ها را نیز در بردارد.

وی تاکید کرد: در مقطع فعلی و با توجه به افزایش تقاضا دامداران نیز برای کسب سود بیشتر عرضه گسترده‎ای ندارند و این موضوع را به روزهای آینده موکول کردند تا با قیمت و البته سود بیشتری در این بازار به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: باتوجه به عدم حمایت دستگاه‎های اجرایی از دامداران و عدم ارائه تسهیلات به این دست از مشاغل دور از انتظار نبود که دامداران نیز برای کسب منفعت بیشتر به دلیل عدم حمایت دولت با عرضه کمتر دام به فکر کسب سود بیشتر در ماه‎های آینده باشند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.